Νέα

Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο περιεχόμενο, κατά κανόνα επιλέγουμε εκείνες που ταιριάζουν καλύτερα στη γενικότερη κοσμοθεωρητική μας προσέγγιση και την ιδεολογική σκοπιά που υιοθετούμε. Από την άλλη οι χρησιμοποιούμενοι κάθε φορά όροι υποβάλλουν και επιβάλλουν τρόπους διαχείρισης καταστάσεων και ορισμένου τύπου λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα.

Κάθε φορά που συμβαίνει κάτι έκτακτο στο σχολείο – δυο μαθητές τσακώνονται, κάποιος κάνει μια σκανταλιά ή μια ζημιά, μαθητής ή μαθήτρια παραβιάζει σχολικό κανόνα – ποια είναι η συνέχεια; Πώς απαντάμε στα σχολεία σε τέτοιες προκλήσεις; Αναρωτιόμαστε τι πιθανόν κάνουμε λάθος; Ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών που κρύβονται πίσω από τέτοιες εκδηλώσεις; Κάποιες φορές ναι. Πολλές φορές όμως, οι προσπάθειες μας επικεντρώνονται στην αναζήτηση του ενόχου για να τιμωρηθεί δίκαια και ανάλογα με το πειθαρχικό του ολίσθημα και εξαντλούνται σε αυτό. Είναι φανερό ότι η συζητούμενη λογική έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με εκείνα που έχει ο τρόπος που σκέφτεται και δρα ο αστυνομικός και ο δικαστής. Με τον ενθουσιασμό του ντετέκτιβ και την αυστηρότητα του δικαστή, πολλοί εκπαιδευτικοί επιδίδονται στο κυνήγι του ενόχου, καταφεύγοντας όχι μόνο στις πρακτικές των παραπάνω ειδικών αλλά και στην ορολογία που αυτοί χρησιμοποιούν στη δουλειά τους.

Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι οι όροι αυτοί έχουν ένα εννοιολογικό φορτίο, που, ακόμη και αν είναι κατάλληλο – πράγμα αμφίβολο – για το χώρο της εγκληματικής συμπεριφοράς με τον οποίο ασχολούνται δικαστές και αστυνομικοί, σίγουρα δεν είναι κατάλληλο για το σχολείο. Οι όροι ένοχος-αθώος, θύτης-θύμα, τιμωρία, ποινές, ποινολόγιο, ποινή με αναστολή, ανάκριση, απολογία, ομολογία, μάρτυρας κλπ. είναι ακατάλληλοι για το σχολείο, διότι και μόνο η χρήση τους συμπαρασύρει σε μια στάση, αντιμετώπιση και μεταχείριση των σχολικών προβλημάτων και των μαθητών που είναι ανάλογες του αστυνομικού και δικαστικού πνεύματος, του τρόπου που αντιλαμβάνονται και δραστηριοποιούνται στο χώρο τους οι λειτουργοί του νόμου και της τάξης. Η λογική της αντιμετώπισης του εγκλήματος έχει παρεισφρήσει στο σχολείο, το οποίο έτσι συχνά ενεργεί, σε κάθε έκτακτη κατάσταση, με μια λογική στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η αναζήτηση του ενόχου, η ανακάλυψη και η τιμωρία του.

Η αναζήτηση όμως του ενόχου δεν έχει παιδαγωγική νομιμοποίηση. Αντιθέτως αντιστρατεύεται την παιδαγωγική λογική. Το ενδιαφέρον του αστυνόμου ή του δικαστή έχει ως επίκεντρο τον κολασμό του ενόχου. Ο αστυνόμος ή ο δικαστής εστιάζει στο δίπολο αθώος – ένοχος, καλός – κακός, θύτης – θύμα. Παιδαγωγικά αυτό είναι λάθος. Αν και δεν είναι αδιάφορα τα γεγονότα, κεντρική επιδίωξη του σχολείου δεν είναι, δεν πρέπει να είναι, η ανακάλυψη του ενόχου και η απόδοση επίσημης ετικέτας. Βεβαίως ενδιαφέρει ποιος έκανε, τι και γιατί, αλλά όχι για να καταλήξουμε στην επίδειξη του ενόχου, αυτού που θα πρέπει να χρεωθεί την ευθύνη κάποιας πράξης για να αποδοκιμαστεί. Τα γεγονότα, οι πράξεις και οι προθέσεις ενδιαφέρουν κυρίως για να εκτιμηθεί ποιες είναι οι ανάγκες κάθε παιδιού, πώς μπορεί το σχολείο να ανταποκριθεί  καλύτερα σ' αυτές και τι θα ήταν σκόπιμο σε κάθε περίσταση να γίνει.

Βέβαια το τι χρειάζεται να γίνει δεν είναι κάτι απλό, αφού διαφέρει ανάλογα με τη σκοπιά που κάποιος προσεγγίζει το θέμα. Έτσι στο τι χρειάζεται από τη σκοπιά του σχολείου μοιραία εμπλέκονται οι ανάγκες λειτουργίας του σχολείου ως θεσμού και η προσαρμογή του παιδιού στις ανάγκες αυτές. Είναι ανάγκη λοιπόν να ξεκαθαριστεί ο στόχος. Τι παρεμβάσεις χρειάζεται το παιδί για να επιτευχθεί τι;

 

Ποια είναι, ποια πρέπει να είναι η παιδαγωγική στόχευση όταν λαμβάνεις παιδαγωγικά μέτρα;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα μπορούσε να είναι με λίγα λόγια: κοινωνική προσαρμογή με σεβασμό στις ατομικές ιδιαιτερότητες – που δε θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αναγκαίο κακό, αλλά μάλλον ως η προσωπική συνεισφορά και ο προσωπικός πλούτος κάθε παιδιού – φροντίζοντας δηλαδή αυτή η προσαρμογή να μη γίνεται ισοπεδωτικά, ώστε να μην αγνοούνται οι προσωπικές ανάγκες κάθε μαθητή ή μαθήτριας.  Μια προσαρμογή που αφενός θα εξασφαλίζει τις κατάλληλες συνθήκες συμβίωσης και δημιουργικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των εκπαιδευτικών παραγόντων, ταυτόχρονα όμως ικανοποίηση των προσωπικών αναγκών, με εξασφάλιση συνθηκών ψυχικής ικανοποίησης και ευημερίας.

------------------------------------------------------

Δε χρειάζεται όμως να γίνουν κατανοητοί οι κανόνες και να εξασφαλίζεται συμμόρφωση σε αυτούς; Και βέβαια χρειάζεται. Εξάλλου, το σχολείο έχει την ευθύνη και μοιραία ρίχνει το βάρος του σε αυτό το κομμάτι. Δεν αποτελεί δομή ψυχικής υποστήριξης, ώστε να ασχολείται με τα ιδιαίτερα ψυχολογικά προβλήματα των παιδιών και πολύ περισσότερο να τα επιλύει. Σίγουρα όμως δεν μπορεί να τα αγνοεί. Και σίγουρα δε θα πρέπει να λειτουργεί κατά τρόπο που θα συμβάλλει στη δημιουργία τέτοιων προβλημάτων.

Επιτυχημένη κοινωνικοποίηση και ψυχική ισορροπία είναι από πολλές απόψεις πλευρές του ίδιου νομίσματος και σε κάθε περίπτωση συνδέονται εντονότατα μεταξύ τους. Οι ήπιοι τρόποι προσαρμογής είναι απαραίτητοι για την αποφυγή καταστάσεων σύγκρουσης και μονιμότερης αντιπαράθεσης του παιδιού προς τους ποικίλους φορείς εξουσίας, από τον γονέα μέχρι το σχολείο ή το κράτος. Απαραίτητο είναι επίσης να γίνεται η προσαρμογή με τους χρόνους και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού και βέβαια χωρίς στιγματιστικές διαδικασίες που είναι πολύ επικίνδυνες. Εάν το παιδί στιγματιστεί, περιθωριοποιηθεί, χαρακτηριστεί με ετικέτα μειονεξίας (ένοχος, κακός, θύτης), η πιθανότερη κατάληξη θα είναι να υιοθετήσει μια τέτοια ετικέτα και τους ρόλους που της αντιστοιχούν. Τότε το σχολείο λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά, ενισχύοντας την περιθωριοποίηση των πιο «δύσκολων», των ψυχολογικά και κοινωνικά αδύναμων μαθητών. Αντί να φροντίζει να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα των μαθητών που έχουν ελλείμματα, καταλήγει να ενισχύει τις αρνητικές πλευρές τους, τα ελλείμματα και τις αδυναμίες τους, δημιουργώντας ένα μαθητικό περιθώριο, που προορίζεται να επιτελέσει όλες εκείνες τις λειτουργίες που κάθε κοινωνικό περιθώριο επιτελεί

Στο σχολείο συχνά παρασυρόμαστε από τη λογική του ποινικού σωφρονισμού και μερικές φορές επιδιώκουμε την τιμωρία ως ανταπόδοση κακού, προκειμένου να ικανοποιηθεί ο θιγείς μαθητής ή εκπαιδευτικός από την «κακιά» πράξη ενός μαθητή και να αποκατασταθεί η διασαλευθείσα ηθική τάξη και ισορροπία. Η ποινή όμως στο σχολείο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί παρά μόνο ως παιδαγωγικό μέσον. Αυτό σημαίνει ότι πρώτ’ απ’ όλα πρέπει να υπηρετεί το συμφέρον του τιμωρούμενου. Και ποιο είναι το συμφέρον του τιμωρούμενου; Προφανώς είναι η καλύτερη ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον και ευρύτερα στην κοινωνία. Το παιδί βεβαίως λογίζεται ως πρόσωπο υπό διαμόρφωση. Επομένως πρέπει να κοινωνικοποιηθεί κατάλληλα και η ποινή μόνο μέσα στα πλαίσια της εξυπηρέτησης των αναγκών μιας επιτυχημένης κοινωνικοποίησης έχει νόημα.

 

 

Η επικινδυνότητα της σχολικής τιμωρίας

Ένας κίνδυνος είναι να προκαλέσει αντιστάσεις, με αποτέλεσμα όχι απλά το παιδί να ξεφύγει και να καταφέρουμε να επιτείνουμε ή να μονιμοποιήσουμε την απόκλισή του από τα αποδεκτά πρότυπα συμπεριφοράς, αυτά που το σχολείο επιχειρεί να του μεταδώσει, αλλά και να του προκαλέσει αποστροφή και μονιμότερη σύγκρουση με την επίσημη κοινωνία στρέφοντάς το σε περιθωριακές ομάδες και αντικοινωνικές συμπεριφορές. Ένας δεύτερος κίνδυνος που συνδέεται με τον πρώτο, χωρίς πάντως να ταυτίζεται με αυτόν,  είναι ότι με την τιμωρία το παιδί κινδυνεύει να σχηματίσει μια κακή εικόνα για τον εαυτό του, μια αρνητική εικόνα, την εικόνα του δύσκολου, του προβληματικού, του βίαιου, του κακού. Η ποινή λοιπόν στο σχολείο πρέπει να χρησιμοποιείται με παιδαγωγική ευαισθησία – το ζήτημα της ποινής και του ποινικού συστήματος είναι πολύ ευρύτερο, αλλά δε θα το λύσουμε εδώ.

 

Πότε μπορεί να είναι παιδαγωγικά χρήσιμη η ποινή

Όταν λέμε ότι πρέπει να γίνεται παιδαγωγική χρήση της ποινής, αυτό σημαίνει ότι: πρώτον, πρέπει να χρησιμοποιείται για το καλό του τιμωρούμενου. Όχι για εξουδετέρωσή του, όχι για περιθωριοποίησή του, όχι για να αποτελέσει το παράδειγμα προς αποφυγήν, όχι για να φοβηθούν οι άλλοι, όχι για να διατηρηθεί η σχολική ισορροπία. Δε δικαιολογείται επομένως, παρά μόνον ως ένας τρόπος να γίνει σαφέστερος ένας κανόνας, να βοηθηθεί το παιδί να αντιληφθεί τον κανόνα, να ταρακουνηθεί ώστε να μπορέσει να συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα, τη λειτουργία, την αξία του κανόνα και κυρίως της αξίας την οποία στηρίζει και προστατεύει ο κανόνας. Η τιμωρία μπορεί να γίνει αποδεκτή παιδαγωγικά, μόνο ως επιβοηθητική της χάραξης ορίων και της ενίσχυσής τους. Αν όμως η ύπαρξη των ορίων είναι αναγκαία, απαραίτητο είναι ταυτόχρονα να μην μπερδεύουμε τα όρια με την τιμωρία. Η αναγκαιότητα της ύπαρξης πλαισίου και κανόνων συχνά συγχέεται με την τιμωρητικότητα. Άλλο όμως κανόνας, άλλο τιμωρητικό πνεύμα.

 

Οι κανόνες είναι απαραίτητοι διότι:

1ον) Επιτρέπουν τη συλλογική δράση και τη συνεργασία, η οποία αλλιώς θα ήταν ανέφικτη

2ον) Δίνουν προσανατολισμό και νόημα στη δράση και αξία στο σκοπό. Έτσι ο κανόνας ότι δεν επιτρέπεται η καταφυγή σε πράξεις ή εκφράσεις που προσβάλλουν τους συνανθρώπους μας, υποδεικνύει, αναδεικνύει και στηρίζει την αξία του ανθρώπου και του σεβασμού της ανθρώπινης προσωπικότητας.

 

 

Καλό είναι να θυμόμαστε ότι περισσότερο συμμορφωτικός είναι ο έπαινος και η επιβράβευση, παρά η τιμωρία και η επιτίμηση. Πάντα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η μάθηση δεν επιτυγχάνεται με τον εξαναγκασμό ή πολύ περισσότερο με την τιμωρία Γενικά, όταν υπάρχει πρόβλημα, είναι προτιμότερη η αποδοκιμασία της συμπεριφοράς ή η λήψη μέτρων αποκατάστασης του απαιτούμενου κλίματος, παρά η τιμωρία. Η τιμωρία μόνο ως εξαίρεση έχει νόημα και αποτέλεσμα επωφελές και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πλήττει την ηθική υπόσταση και ακεραιότητα του μαθητή, υπονομεύοντας έτσι την αυτοεικόνα του. Αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι αν ο μαθητής αποκτήσει αρνητική αυτοεικόνα αργά ή γρήγορα θα διαμορφώσει συνείδηση και συμπεριφορά ανάλογη.

Η ποινή μπορεί να έχει θετική συμβολή στη διευκρίνηση και την ενίσχυση του πλαισίου και των ορίων στη συμπεριφορά, όταν το παιδί αισθάνεται ότι με την ποινή αποδοκιμάζεται η συγκεκριμένη συμπεριφορά και όχι αυτό το ίδιο. Όταν αισθάνεται ότι γίνεται για το καλό του και όχι για να του κάνει κακό. Όταν αισθάνεται ότι, ανεξάρτητα από την ποινή, το αγαπούν και το εκτιμούν. Όταν η αποδοκιμασία της συγκεκριμένης συμπεριφοράς συνοδεύεται από παράλληλη ενίσχυση των θετικών στοιχείων της αυτοεικόνας του, εστιάζοντας σε αυτά με θετικό πνεύμα.

Αναπλαισιώνοντας ο εκπαιδευτικός την κατάσταση μπορεί να προβάλει τις θετικές πλευρές της στάσης του μαθητή. Κατανοώντας τα υποκειμενικά κίνητρα του μαθητή πρέπει να ανακαλύψει τη βαθύτερη ανάγκη που κρύβεται πίσω από την αρνητική συμπεριφορά και να προσπαθήσει να του υποδείξει θετικούς τρόπους διεκδίκησης και ικανοποίησης της ανάγκης. Επιπλέον βοηθώντας το παιδί να καταλάβει τα κίνητρα της συμπεριφοράς του “αντίπαλου” συμμαθητή, μπορεί να τον οδηγήσει σε κατανόηση μέσω της ενσυναίσθησης. Η ανανοηματοδότηση στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να οδηγήσει σε επίλυση της σύγκρουσης. Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαία η έκφραση της εμπιστοσύνης στην καλή διάθεση του μαθητή – στη  λογική ότι η αρνητική συμπεριφορά στηρίζεται σε πλάνη και όχι σε κάποια υποτιθέμενη «κακότητα».

Η πεποίθηση και η εξωτερίκευσή της με τη μορφή μάλιστα της βεβαιότητας για την καλή πίστη του μαθητή, ή ακόμη περισσότερο για τη δέσμευσή του, σε κάποιες περιπτώσεις, να συνεργαστεί και να συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος, είναι πολύ σημαντική, αφού μπορεί να τον μετατρέψει από παράγοντα ανωμαλίας  σε πολύτιμο αρωγό και συνεργάτη.

 

 

 

 

 

ΑΡΧΕΙΟ ΝΕΩΝ

  • Δοκιμαστική εφαρμογή της Α’ Δήλωσης προτίμησης για τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (Ανακοινώσεις)

    Άνοιξε για δοκιμαστική εφαρμογή και είναι στη διάθεση των μαθητών που θα φοιτήσουν στη Γ’ Λυκείου...

    Περισσότερα...

  • Πενταετούς Φοιτήσεως 7 τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου και 3 του Μεσογειακού Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος: (Ανακοινώσεις)

    Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος: α) Μηχανολόγων Μηχανικών, β) Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής, γ)...

    Περισσότερα...

  • Η Εξεταστέα Ύλη των Μαθημάτων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 (Ανακοινώσεις)

    Ορίστηκε σε ΦΕΚ η εξεταστέα ύλη για το έτος 2020 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για...

    Περισσότερα...

  • Άνοιξε το 2ο μηχανογραφικό για τους υποψηφίους των Πανελληνίων (Ανακοινώσεις)

    Αρκετοί είναι οι μαθητές οι οποίοι αγνοούν τη δυνατότητα υποβολής και ενός δεύτερου...

    Περισσότερα...

  • Αντιστοιχίες Μετεγγραφών για το 2019 (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκαν οι αντιστοιχίες Τμημάτων, Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και Προγραμμάτων Σπουδών των...

    Περισσότερα...

  • 60 Διετή Πανεπιστημιακά Προγράμματα για τους Αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. ! (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκαν τα 60 Διετή Προγράμματα που έχουν εγκριθεί από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου για να λειτουργήσουν σε 11...

    Περισσότερα...

  • Τα Τμήματα με Πενταετή Φοίτηση σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (Ανακοινώσεις)

    Σε πενταετή (δέκα ακαδημαϊκά εξάμηνα), μετατρέπονται οκτώ τμήματα της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου...

    Περισσότερα...

  • Προθεσμία Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας για τα ΤΕΦΑΑ (Ανακοινώσεις)

    Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και...

    Περισσότερα...

  • Ο αριθμός εισακτέων στις Σχολές Ενστόλων (Ανακοινώσεις)

    Πολλοί είναι οι μαθητές που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε μία από τις Σχολές Ενστόλων που έχουμε...

    Περισσότερα...

  • Σχολές και Τμήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η ένταξη Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία για τους...

    Περισσότερα...

  • Προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τις προκαταρκτικές εξετάσεις των σχολών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας 2019 (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος οι προθεσμίες για την υποβολή των σχετικών...

    Περισσότερα...

  • Τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι στα Μηχανογραφικά (Ανακοινώσεις)

    Είκοσι δύο τμήματα Φιλολόγων σε όλη τη χώρα, δέκα τμήματα Γεωπονίας, δώδεκα Τεχνολογίας Τροφίμων και......

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη Διαγωνισμού για την Εισαγωγή στις Αστυνομικές Σχολές 2019-20 (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για την κατάταξη ιδιωτών (ανδρών - γυναικών) στην Ελληνική Αστυνομία και...

    Περισσότερα...

  • Ρύθμιση Ποσοστού Εισαγωγής Αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. 2019 στα Τμήματα των Πανεπιστημίων (Ανακοινώσεις)

    Σας γνωστοποιούμε την Τροπολογία που κατέθεσε προς ψήφιση στη Βουλή ο Υπουργός Παιδείας Κ....

    Περισσότερα...

  • Ημερομηνίες Ενδοσχολικών Εξετάσεων Γ' Τάξης ΓΕΛ και Δ' Τάξης Εσπερινού Λυκείου (Ανακοινώσεις)

    Καθορίστηκε ο χρόνος διενέργειας των ενδοσχολικών γραπτών απολυτηρίων εξετάσεων στη Γ ́ τάξη του...

    Περισσότερα...

  • Δείτε τα "γραπτώς και μη εξεταζόμενα μαθήματα" των ΕΠΑ.Λ. 2019 (Ανακοινώσεις)

    Υπογράφηκε χθες από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και στάλθηκε προς δημοσίευση στην Εφημερίδα...

    Περισσότερα...

  • Η Εγκύκλιος για τις Εξετάσεις των Γυμνασίων (Ανακοινώσεις)

    Προγραμματίστηκαν οι εξετάσεις για τα Γυμνάσια σχολεία για το σχολικό έτος 2018-2019 και...

    Περισσότερα...

  • Ξεκίνησαν οι Αιτήσεις για το Λιμενικό μέσω Πανελλαδικών! (Ανακοινώσεις)

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε την προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών...

    Περισσότερα...

  • Τα Γραπτώς Εξεταζόμενα Μαθήματα του Λυκείου (Ανακοινώσεις)

    Σχετικά με τις προαγωγικές/απολυτήριες εξετάσεις Γενικών Λυκείων, Ημερησίων και Εσπερινών, τα...

    Περισσότερα...

  • Ψηφίστηκε το Πολυνομοσχέδιο από τη Βουλή (Ανακοινώσεις)

    Ψηφίστηκε εχθές το απόγευμα (23/4) με 147 ψήφους υπέρ και 100 κατά σε ονομαστική ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής...

    Περισσότερα...

  • Εισαγωγή Πυρόπληκτων και Πλημμυροπαθών σε Στρατιωτικές Σχολές (Ανακοινώσεις)

    Λαμβάνοντας υπόψιν τις διατάξεις που κατατέθηκαν προς ψήφιση στη βουλή: Α. Μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές...

    Περισσότερα...

  • Η Εγκύκλιος των Στρατιωτικών Σχολών για το 2019 (Ανακοινώσεις)

    Εκδόθηκε σήμερα από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας η εγκύκλιος Διαταγή για την Επιλογή...

    Περισσότερα...

  • Σημαντικές Επισημάνσεις στο Σχεδιασμό του Νέου Λυκείου και στο Νέο Σύστημα (Ανακοινώσεις)

    Στις 27 Μαρτίου ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για τις επερχόμενες αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα Ειδικών Μαθημάτων και Πρακτικών Δοκιμασιών για τα ΤΕΦΑΑ (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση καθορίστηκε το πρόγραμμα εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων, των...

    Περισσότερα...

  • Τι Ισχύει Για Τους Υποψήφιους Με Το 10% στις Πανελλαδικές 2019; (Ανακοινώσεις)

    Πολλά είναι τα ερωτήματα των φοιτητών που έχουν εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά...

    Περισσότερα...

  • Πρόσβαση σε Στρατιωτικές Σχολές από το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανακοινώσεις)

    Προς μεγάλη έκπληξη όλων ανακοινώθηκε πως θα μπορούν οι υποψήφιοι από το 4ο επιστημονικό πεδίο,...

    Περισσότερα...

  • Σχέδιο Νόμου για το Νέο Σύστημα (Ανακοινώσεις)

    Το Σχέδιο Νόμου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τις αλλαγές στο Λύκειο προβλέπει τα εξής: Η Α΄...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. 2019 (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνεται ότι με Υπουργικές Αποφάσεις καθορίστηκε το πρόγραμμα των...

    Περισσότερα...

  • Υποβολή Αίτησης-Δήλωσης για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2019 (Ανακοινώσεις)

    Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2019 των...

    Περισσότερα...

  • Καθ' Υπέρβαση Εισαγωγή Υποψηφίων Πυρόπληκτων Περιοχών Αττικής στις Στρατιωτικές Σχολές (Ανακοινώσεις)

    Μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019 και είναι τέκνα...

    Περισσότερα...

  • Το Νέο Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Ανακοινώσεις)

    Με μεγάλη ανυπομονησία περίμεναν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί την πρόταση για το Νέο Σύστημα...

    Περισσότερα...

  • Προγράμματα Σπουδών Γ' τάξης ΓΕΛ σύμφωνα με το ΙΕΠ (Ανακοινώσεις)

    Την πρότασή του για τα Προγράμματα Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου δημοσιοποίησε το...

    Περισσότερα...

  • Εγκύκλιος μαθητών ΕΠΑ.Λ. : Βαθμοί προαγωγής και τρόποι εξετάσεων (Ανακοινώσεις)

    Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ενημερωτική εγκύκλιο βασισμένη στο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που...

    Περισσότερα...

  • Ειδικές κατηγορίες και Λιμενικό Σώμα (Ανακοινώσεις)

    Το Λιμενικό Σώμα εντάσσεται στο Μηχανογραφικό Δελτίο και παρέχεται η δυνατότητα σε πολλούς μαθητές που επιθυμούν να...

    Περισσότερα...

  • Πως θα εισάγονται οι υποψήφιοι στα τμήματα των Μουσικών Σπουδών! (Ανακοινώσεις)

    Με ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις η εισαγωγή φοιτητών σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών/Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης....

    Περισσότερα...

  • Νέα Τμήματα Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και Ιονίου από τις συγχωνεύσεις των Αντίστοιχων ΤΕΙ (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που προβλέπει αλλαγές στα...

    Περισσότερα...

  • Οι Ανατροπές στο Μηχανογραφικό του 2019 για την Εισαγωγή στα ΑΕΙ (Ανακοινώσεις)

    Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για κατάργηση των ΤΕΙ και μείωση σχεδόν κατά 50% των ανώτατων ιδρυμάτων της...

    Περισσότερα...

  • Μετατροπή του Τ.Ε.Ι. Κρήτης σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα (Ανακοινώσεις)

    Την Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η...

    Περισσότερα...

  • Σχέδια Δράσης για τα ΕΠΑ.Λ. (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα « Σχέδια δράσης στο πλαίσιο της επέκτασης της Πράξης...

    Περισσότερα...

  • Εγκύκλιος Πανελλαδικών Εξετάσεων 2019 (Ανακοινώσεις)

    Εκδόθηκε η εγκύκλιος για την ενημέρωση των μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ σχολικού έτους...

    Περισσότερα...

  • Ένταξη σχολών Λιμενικού στο Μηχανογραφικό Δελτίο! (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκε το ΦΕΚ που καθορίζει τα προσόντα, τις προϋποθέσεις, τις κατηγορίες και τη διαδικασία για την...

    Περισσότερα...

  • Εισαγωγή υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Ανακοινώσεις)

    Υποψήφιοι μπορεί να είναι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, κάτοχοι τίτλου απόλυσης...

    Περισσότερα...

  • Ίδρυση νέων τμημάτων στο Ε.Κ.Π.Α. (Ανακοινώσεις)

    α) Τμήματος Κοινωνιολογίας, με έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών...

    Περισσότερα...

  • Κατάτμηση του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής (Ανακοινώσεις)

    Από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) της...

    Περισσότερα...

  • Κατάργηση Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου...

    Περισσότερα...

  • Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα για το ΕΠΑ.Λ. (Ανακοινώσεις)

    Μειώνεται ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων του Επαγγελματικού Λυκείου από το σχολικό έτος 2018 –...

    Περισσότερα...

  • Μάθετε τα Πάντα Για Τις Κατατακτήριες Εξετάσεις (Ανακοινώσεις)

    Από 1 έως 20 Δεκεμβρίου θα έχουν τη δυνατότητα οι απόφοιτοι να εισαχθούν σε τμήματα της αρεσκείας τους χωρίς να δώσουν ξανά...

    Περισσότερα...

  • Αύξηση Μοριοδότησης Μετεγγραφής για τις Οικογένειες με Χαμηλό Εισόδημα (Ανακοινώσεις)

    Με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, αυξάνεται η...

    Περισσότερα...

  • Υψηλόβαθμα και Χαμηλόβαθμα τμήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο (Ανακοινώσεις)

    Τα Επιστημονικά πεδία τροποποιήθηκαν, καθώς από πέντε μειώθηκαν σε τέσσερα με τα παιδαγωγικά και...

    Περισσότερα...

  • Σημαντικές Αλλαγές στα Εξεταζόμενα μαθήματα του Γενικού Λυκείου (Ανακοινώσεις)

    Μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του...

    Περισσότερα...

  • Ξεκινά η διαδικασία των Μετεγγραφών (Ανακοινώσεις)

    Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α....

    Περισσότερα...

  • Αλλαγές στο Μηχανογραφικό Δελτίο του 2019 (Ανακοινώσεις)

    Σημαντικές αλλαγές έπονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που τέθηκε σε δημόσια...

    Περισσότερα...

  • Υποβολή αιτήσεων για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή (Ανακοινώσεις)

    Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους φοιτητές των ΑΕΙ...

    Περισσότερα...

  • Πως Θα υπολογίζεται ο ο βαθμός απολυτηρίου στο Νέο Λύκειο; (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, ο βαθμός απολυτηρίου της Γ’ ΓΕΛ το 2020 θα προκύψει από την...

    Περισσότερα...

  • Τα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα μαθήματα στα ΕΠΑ.Λ. (Ανακοινώσεις)

    Υπογράφηκε νέα απόφαση από τον υπουργό Παιδείας αναφορικά με την εισαγωγή των υποψηφίων...

    Περισσότερα...

  • Ξεκίνησε η ηλεκτρονική εγγραφή των φοιτητών (Ανακοινώσεις)

    Από τις 10 έως και τις 17 Σεπτεμβρίου θα διαρκέσει η υποχρεωτική διαδικασία ηλεκτρονικής εγγραφής των επιτυχόντων των...

    Περισσότερα...

  • Αλλαγές στη Μορφή της Εξέτασης των Αρχαίων Ελληνικών (Ανακοινώσεις)

    Μέσω ΦΕΚ  ο Υπουργός Παιδείας εξαγγέλλει την αλλαγή στη μορφή της εξέτασης στα αρχαία ελληνικά για τους φετινούς...

    Περισσότερα...

  • Οι διακοπές ξεκινούν! (Ανακοινώσεις)

      Η διεύθυνση και οι συνεργάτες του ΡΟΜΒΟΥ σας εύχονται από καρδιάς ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!!  ...

    Περισσότερα...

  • Τα Προγράμματα Καλοκαιρινής Προετοιμασίας ξεκινούν! (Ανακοινώσεις)

    Στο ΡΟΜΒΟ προσφέρουμε προσανατολισμένα Προγράμματα Σπουδών ικανά να καλύψουν τις ανάγκες κάθε μαθητή. Βοηθάμε...

    Περισσότερα...

  • Τομείς και Ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως οι Τομείς και οι Ειδικότητες που θα λειτουργήσουν από το σχολικό έτος...

    Περισσότερα...

  • Προθεσμία Υποβολής Δικαιολογητικών για τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος οι προθεσμίες για την υποβολή των σχετικών...

    Περισσότερα...

  • Μηχανογραφικό Δελτίο ΕΠΑ.Λ. 2018 (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε το μηχανογραφικό δελτίο για τους...

    Περισσότερα...

  • Εγκύκλιος Για τις Σχολές Της Πυροσβεστικής (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκε από το Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος η Προκήρυξη Διαγωνισμού για την εισαγωγή στις...

    Περισσότερα...

  • Από τις 19 έως τις 29 Ιουνίου θα πραγματοποιούνται οι υγειονομικές και πρακτικές εξετάσεις για τους υποψήφιους των ΤΕΦΑΑ (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, υπενθυμίζεται ότι η υγειονομική εξέταση και...

    Περισσότερα...

  • Εγκύκλιος για το Δελτίο Εξεταζομένου και τους υποψήφιους με 10% (Ανακοινώσεις)

    Δελτίο Εξεταζομένου πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ 2018 Το Δελτίο Εξεταζομένου θα εκτυπώνεται...

    Περισσότερα...

  • Προθεσμία αιτήσεων εγγραφής και δήλωσης προτίμησης για ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. (Ανακοινώσεις)

    Από τις 14 Μαΐου και ώρα 10:00 έως τις 31 Μαΐου 2018 και ώρα 14:00 θα μπορούν οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να...

    Περισσότερα...

  • Δημοσιεύτηκε η εγκύκλιος για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑ.Λ. 2018 (Ανακοινώσεις)

    Οι πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ θα διεξαχθούν από τις 07.06.2018 μέχρι...

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη για τις Στρατιωτικές σχολές 2018 (Ανακοινώσεις)

      Εκδόθηκε από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας η Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών Ανωτάτων...

    Περισσότερα...

  • Ανακοινώθηκε η Λήξη Μαθημάτων σε Γυμνάσια & Λύκεια (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση ορίζεται ως ημερομηνία λήξης των μαθημάτων του διδακτικού έτους...

    Περισσότερα...

  • Όλες οι λεπτομέρειες που πρέπει να ξέρετε για τις Πανελλαδικές εξετάσεις (Ανακοινώσεις)

    Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για μαθητές, καθηγητές και γονείς για το τέλος των μαθημάτων και την έναρξη...

    Περισσότερα...

  • Έρχονται ριζικές αλλαγές σε Β΄ & Γ΄ Λυκείου με το νέο σύστημα (Ανακοινώσεις)

    Σε συνέντευξή του ο Υπουργός Παιδείας έδωσε το γενικό πλάνο για τις αλλαγές που έρχονται στο...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018 (Ανακοινώσεις)

    Περισσότερα...

  • Έναρξη Πανελλαδικών 2018 & Αριθμός εισακτέων ανά τμήμα (Ανακοινώσεις)

    Στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας το πρόγραμμα των Πανελλαδικών...

    Περισσότερα...

  • Τα Επιστημονικά Πεδία στα οποία εντάσσονται τα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτ. Αττικής (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 982 τ.Β΄/2018) η  Υπουργική Απόφαση , με την οποία...

    Περισσότερα...

  • 16-29 Mαρτίου οι δηλώσεις υποψηφίων σε ΓΕΛ & ΕΠΑ.Λ. για τις Πανελλαδικές 2018 (Ανακοινώσεις)

    Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2018...

    Περισσότερα...

  • Πότε ξεκινούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018 ; (Ανακοινώσεις)

    Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η ανακοίνωση της έναρξης των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων....

    Περισσότερα...

  • Δημοσιεύτηκε ο νόμος "Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις" (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκε  ο νόμος "Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις" στην Εφημερίδας της...

    Περισσότερα...

  • Τα τμήματα και οι Σχολές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Ανακοινώσεις)

      Το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κατατίθεται σήμερα από τον Υπουργό Παιδείας στην Βουλή. Πόλλες οι αλλαγές...

    Περισσότερα...

  • Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλαδικές - Οι φετινές αλλαγές (Ανακοινώσεις)

    Η αντίστροφη μέτρηση για τις φετινές πανελλαδικές έχει ξεκινήσει για χιλιάδες υποψηφίους οι οποίοι...

    Περισσότερα...

  • BLOG

  • Συναισθηματική νοημοσύνη και μαθητές Έρη Πρασιανάκη

    Η επιτυχία στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο διαβάζει το παιδί ή πόσο έξυπνο είναι. Ο...

    Περισσότερα...

  • Διγλωσσία & Εκπαίδευση: Διαχείριση, Διδασκαλία και Καλλιέργεια Διαχείριση

    Αποτελεί αλήθεια το γεγονός της συνεχούς αύξησης του μαθητικού πληθυσμού με μεταναστευτική και...

    Περισσότερα...

  • Ας μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό Έρη Πρασιανάκη

    Εκφοβισμός είναι όταν κάποιος εκφοβίζει ή προκαλεί βλάβη σε άλλο πρόσωπο με συγκεκριμένο σκοπό. Τα θύματα του...

    Περισσότερα...

  • Τα πρώτα σωστά βήματα για την αντιμετώπισή της ΔΕΠΥ Διαχείριση

    Πήρατε τη διάγνωση από το γιατρό σας ότι «το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ»; Τώρα μπορείτε να δώσετε...

    Περισσότερα...

  • Παιδαγωγική Λογική και Σχολικές Ποινές Έρη Πρασιανάκη

    Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο...

    Περισσότερα...

  • Πως να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας Έρη Πρασιανάκη

    Ο όρος αυτοεκτίμηση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε άνθρωπο, καθώς συντελεί στην εξασφάλιση της...

    Περισσότερα...

  • Σπουδές & Επάγγελμα Στη "Βαριά" Βιομηχανία της Ελλάδας Έρη Πρασιανάκη

    Στην προσπάθεια για να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα για τα τμήματα με επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η αξία των Αρχαίων Ελληνικών και η διδασκαλία τους στη σχολική εκπαίδευση Έρη Πρασιανάκη

      Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στη Μέση Εκπαίδευση είναι εξαιρετικά χρήσιμη,...

    Περισσότερα...

  • Τι διαφορετικό κάνουν οι άριστοι; Τσαρπαλή Ειρήνη

    Η περίοδος των εξετάσεων ολοκληρώθηκε και οι μαθητές που θα δώσουν του χρόνου πανελλαδικές έχουν...

    Περισσότερα...

  • Διατροφή για Δυνατούς … Υποψηφίους!!!  Ευγενία Οικονομίδου

    Καλημέρα στους πολυαγαπημένους μαθητές μας!!! Λίγα κι όχι κουραστικά λόγια για τη διαφύλαξη της...

    Περισσότερα...

  • ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ… Μαρία Θαλασσινού

    Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου μέσω ενός αλληγορικού συλλογισμού να σας αποδείξω ότι αυτή η...

    Περισσότερα...

  • BLOGGERS

  • Τι διαφορετικό κάνουν οι άριστοι;

    Η περίοδος των εξετάσεων ολοκληρώθηκε και οι μαθητές που θα δώσουν του χρόνου πανελλαδικές έχουν...

    Περισσότερα...

  • ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ…

    Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου μέσω ενός αλληγορικού συλλογισμού να σας αποδείξω ότι αυτή η...

    Περισσότερα...

  • Διατροφή για Δυνατούς … Υποψηφίους!!! 

    Καλημέρα στους πολυαγαπημένους μαθητές μας!!! Λίγα κι όχι κουραστικά λόγια για τη διαφύλαξη της...

    Περισσότερα...

  • Διγλωσσία & Εκπαίδευση: Διαχείριση, Διδασκαλία και Καλλιέργεια

    Αποτελεί αλήθεια το γεγονός της συνεχούς αύξησης του μαθητικού πληθυσμού με μεταναστευτική και...

    Περισσότερα...

  • Τα πρώτα σωστά βήματα για την αντιμετώπισή της ΔΕΠΥ

    Πήρατε τη διάγνωση από το γιατρό σας ότι «το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ»; Τώρα μπορείτε να δώσετε...

    Περισσότερα...

  • Συναισθηματική νοημοσύνη και μαθητές

    Η επιτυχία στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο διαβάζει το παιδί ή πόσο έξυπνο είναι. Ο...

    Περισσότερα...

  • Ας μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό

    Εκφοβισμός είναι όταν κάποιος εκφοβίζει ή προκαλεί βλάβη σε άλλο πρόσωπο με συγκεκριμένο σκοπό. Τα θύματα του...

    Περισσότερα...

  • Παιδαγωγική Λογική και Σχολικές Ποινές

    Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο...

    Περισσότερα...

  • Πως να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας

    Ο όρος αυτοεκτίμηση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε άνθρωπο, καθώς συντελεί στην εξασφάλιση της...

    Περισσότερα...

  • Σπουδές & Επάγγελμα Στη "Βαριά" Βιομηχανία της Ελλάδας

    Στην προσπάθεια για να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα για τα τμήματα με επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η αξία των Αρχαίων Ελληνικών και η διδασκαλία τους στη σχολική εκπαίδευση

      Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στη Μέση Εκπαίδευση είναι εξαιρετικά χρήσιμη,...

    Περισσότερα...

  • ΑΡΧΕΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

  • Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού - Νέα Δεδομένα και Αλλαγές στο Εκπαιδευτικό Σύστημα (Εκδηλώσεις)

    Την Κυριακή, 7 Απριλίου 2019, και ώρα 10.30 π.μ. έλαβε χώρα στο κινηματοθέατρο του δήμου Γλυφάδας η Ημερίδα του Εκπαιδευτικού μας...

    Περισσότερα...

  • ''Επιλέγω Σπουδές & Επάγγελμα'' - Άλλη μία επιτυχημένη ημερίδα του ΡΟΜΒΟΥ (Εκδηλώσεις)

    Το Σάββατο, 3 Απριλίου 2018, και ώρα 5.30 μ.μ. έλαβε χώρα στο θέατρο του δημαρχιακού μεγάρου Ηλιούπολης, η...

    Περισσότερα...

  • Ο ΡΟΜΒΟΣ πάει Van Gogh Alive (Εκδηλώσεις)

    VAN GOGH ALIVE – THE EXPERIENCE   Στις 10 Δεκεμβρίου στις 7.00 μ.μ. θα έχουμε τη δυνατότητα να...

    Περισσότερα...

  • Ηλιούπολη

    ΔΝαυαρίνου 12 (έναντι ΙΚΑ)
    ΤΚ 16345, Ηλιούπολη

    T2109923352 - 2109944396

    F2109949851

    Γλυφάδα

    ΔΛ. Βουλιαγμένης 147 & Πραξιτέλους 2 (έναντι Αγίου Νικολάου)
    ΤΚ 16674, Γλυφάδα

    T2109680008

    Αργυρούπολη

    ΔΚύπρου 51
    ΤΚ 16451, Αργυρούπολη

    T2109941471

    T2109935566


    ΔΜ. Γερουλάνου 103
    ΤΚ 16452, Αργυρούπολη

    T2109911067


    ΔΓράμμου 21
    ΤΚ 16451, Αργυρούπολη

    T2155055311

    Search