Νέα

Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο περιεχόμενο, κατά κανόνα επιλέγουμε εκείνες που ταιριάζουν καλύτερα στη γενικότερη κοσμοθεωρητική μας προσέγγιση και την ιδεολογική σκοπιά που υιοθετούμε. Από την άλλη οι χρησιμοποιούμενοι κάθε φορά όροι υποβάλλουν και επιβάλλουν τρόπους διαχείρισης καταστάσεων και ορισμένου τύπου λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα.

Κάθε φορά που συμβαίνει κάτι έκτακτο στο σχολείο – δυο μαθητές τσακώνονται, κάποιος κάνει μια σκανταλιά ή μια ζημιά, μαθητής ή μαθήτρια παραβιάζει σχολικό κανόνα – ποια είναι η συνέχεια; Πώς απαντάμε στα σχολεία σε τέτοιες προκλήσεις; Αναρωτιόμαστε τι πιθανόν κάνουμε λάθος; Ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών που κρύβονται πίσω από τέτοιες εκδηλώσεις; Κάποιες φορές ναι. Πολλές φορές όμως, οι προσπάθειες μας επικεντρώνονται στην αναζήτηση του ενόχου για να τιμωρηθεί δίκαια και ανάλογα με το πειθαρχικό του ολίσθημα και εξαντλούνται σε αυτό. Είναι φανερό ότι η συζητούμενη λογική έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με εκείνα που έχει ο τρόπος που σκέφτεται και δρα ο αστυνομικός και ο δικαστής. Με τον ενθουσιασμό του ντετέκτιβ και την αυστηρότητα του δικαστή, πολλοί εκπαιδευτικοί επιδίδονται στο κυνήγι του ενόχου, καταφεύγοντας όχι μόνο στις πρακτικές των παραπάνω ειδικών αλλά και στην ορολογία που αυτοί χρησιμοποιούν στη δουλειά τους.

Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι οι όροι αυτοί έχουν ένα εννοιολογικό φορτίο, που, ακόμη και αν είναι κατάλληλο – πράγμα αμφίβολο – για το χώρο της εγκληματικής συμπεριφοράς με τον οποίο ασχολούνται δικαστές και αστυνομικοί, σίγουρα δεν είναι κατάλληλο για το σχολείο. Οι όροι ένοχος-αθώος, θύτης-θύμα, τιμωρία, ποινές, ποινολόγιο, ποινή με αναστολή, ανάκριση, απολογία, ομολογία, μάρτυρας κλπ. είναι ακατάλληλοι για το σχολείο, διότι και μόνο η χρήση τους συμπαρασύρει σε μια στάση, αντιμετώπιση και μεταχείριση των σχολικών προβλημάτων και των μαθητών που είναι ανάλογες του αστυνομικού και δικαστικού πνεύματος, του τρόπου που αντιλαμβάνονται και δραστηριοποιούνται στο χώρο τους οι λειτουργοί του νόμου και της τάξης. Η λογική της αντιμετώπισης του εγκλήματος έχει παρεισφρήσει στο σχολείο, το οποίο έτσι συχνά ενεργεί, σε κάθε έκτακτη κατάσταση, με μια λογική στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η αναζήτηση του ενόχου, η ανακάλυψη και η τιμωρία του.

Η αναζήτηση όμως του ενόχου δεν έχει παιδαγωγική νομιμοποίηση. Αντιθέτως αντιστρατεύεται την παιδαγωγική λογική. Το ενδιαφέρον του αστυνόμου ή του δικαστή έχει ως επίκεντρο τον κολασμό του ενόχου. Ο αστυνόμος ή ο δικαστής εστιάζει στο δίπολο αθώος – ένοχος, καλός – κακός, θύτης – θύμα. Παιδαγωγικά αυτό είναι λάθος. Αν και δεν είναι αδιάφορα τα γεγονότα, κεντρική επιδίωξη του σχολείου δεν είναι, δεν πρέπει να είναι, η ανακάλυψη του ενόχου και η απόδοση επίσημης ετικέτας. Βεβαίως ενδιαφέρει ποιος έκανε, τι και γιατί, αλλά όχι για να καταλήξουμε στην επίδειξη του ενόχου, αυτού που θα πρέπει να χρεωθεί την ευθύνη κάποιας πράξης για να αποδοκιμαστεί. Τα γεγονότα, οι πράξεις και οι προθέσεις ενδιαφέρουν κυρίως για να εκτιμηθεί ποιες είναι οι ανάγκες κάθε παιδιού, πώς μπορεί το σχολείο να ανταποκριθεί  καλύτερα σ' αυτές και τι θα ήταν σκόπιμο σε κάθε περίσταση να γίνει.

Βέβαια το τι χρειάζεται να γίνει δεν είναι κάτι απλό, αφού διαφέρει ανάλογα με τη σκοπιά που κάποιος προσεγγίζει το θέμα. Έτσι στο τι χρειάζεται από τη σκοπιά του σχολείου μοιραία εμπλέκονται οι ανάγκες λειτουργίας του σχολείου ως θεσμού και η προσαρμογή του παιδιού στις ανάγκες αυτές. Είναι ανάγκη λοιπόν να ξεκαθαριστεί ο στόχος. Τι παρεμβάσεις χρειάζεται το παιδί για να επιτευχθεί τι;

 

Ποια είναι, ποια πρέπει να είναι η παιδαγωγική στόχευση όταν λαμβάνεις παιδαγωγικά μέτρα;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα μπορούσε να είναι με λίγα λόγια: κοινωνική προσαρμογή με σεβασμό στις ατομικές ιδιαιτερότητες – που δε θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αναγκαίο κακό, αλλά μάλλον ως η προσωπική συνεισφορά και ο προσωπικός πλούτος κάθε παιδιού – φροντίζοντας δηλαδή αυτή η προσαρμογή να μη γίνεται ισοπεδωτικά, ώστε να μην αγνοούνται οι προσωπικές ανάγκες κάθε μαθητή ή μαθήτριας.  Μια προσαρμογή που αφενός θα εξασφαλίζει τις κατάλληλες συνθήκες συμβίωσης και δημιουργικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των εκπαιδευτικών παραγόντων, ταυτόχρονα όμως ικανοποίηση των προσωπικών αναγκών, με εξασφάλιση συνθηκών ψυχικής ικανοποίησης και ευημερίας.

------------------------------------------------------

Δε χρειάζεται όμως να γίνουν κατανοητοί οι κανόνες και να εξασφαλίζεται συμμόρφωση σε αυτούς; Και βέβαια χρειάζεται. Εξάλλου, το σχολείο έχει την ευθύνη και μοιραία ρίχνει το βάρος του σε αυτό το κομμάτι. Δεν αποτελεί δομή ψυχικής υποστήριξης, ώστε να ασχολείται με τα ιδιαίτερα ψυχολογικά προβλήματα των παιδιών και πολύ περισσότερο να τα επιλύει. Σίγουρα όμως δεν μπορεί να τα αγνοεί. Και σίγουρα δε θα πρέπει να λειτουργεί κατά τρόπο που θα συμβάλλει στη δημιουργία τέτοιων προβλημάτων.

Επιτυχημένη κοινωνικοποίηση και ψυχική ισορροπία είναι από πολλές απόψεις πλευρές του ίδιου νομίσματος και σε κάθε περίπτωση συνδέονται εντονότατα μεταξύ τους. Οι ήπιοι τρόποι προσαρμογής είναι απαραίτητοι για την αποφυγή καταστάσεων σύγκρουσης και μονιμότερης αντιπαράθεσης του παιδιού προς τους ποικίλους φορείς εξουσίας, από τον γονέα μέχρι το σχολείο ή το κράτος. Απαραίτητο είναι επίσης να γίνεται η προσαρμογή με τους χρόνους και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού και βέβαια χωρίς στιγματιστικές διαδικασίες που είναι πολύ επικίνδυνες. Εάν το παιδί στιγματιστεί, περιθωριοποιηθεί, χαρακτηριστεί με ετικέτα μειονεξίας (ένοχος, κακός, θύτης), η πιθανότερη κατάληξη θα είναι να υιοθετήσει μια τέτοια ετικέτα και τους ρόλους που της αντιστοιχούν. Τότε το σχολείο λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά, ενισχύοντας την περιθωριοποίηση των πιο «δύσκολων», των ψυχολογικά και κοινωνικά αδύναμων μαθητών. Αντί να φροντίζει να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα των μαθητών που έχουν ελλείμματα, καταλήγει να ενισχύει τις αρνητικές πλευρές τους, τα ελλείμματα και τις αδυναμίες τους, δημιουργώντας ένα μαθητικό περιθώριο, που προορίζεται να επιτελέσει όλες εκείνες τις λειτουργίες που κάθε κοινωνικό περιθώριο επιτελεί

Στο σχολείο συχνά παρασυρόμαστε από τη λογική του ποινικού σωφρονισμού και μερικές φορές επιδιώκουμε την τιμωρία ως ανταπόδοση κακού, προκειμένου να ικανοποιηθεί ο θιγείς μαθητής ή εκπαιδευτικός από την «κακιά» πράξη ενός μαθητή και να αποκατασταθεί η διασαλευθείσα ηθική τάξη και ισορροπία. Η ποινή όμως στο σχολείο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί παρά μόνο ως παιδαγωγικό μέσον. Αυτό σημαίνει ότι πρώτ’ απ’ όλα πρέπει να υπηρετεί το συμφέρον του τιμωρούμενου. Και ποιο είναι το συμφέρον του τιμωρούμενου; Προφανώς είναι η καλύτερη ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον και ευρύτερα στην κοινωνία. Το παιδί βεβαίως λογίζεται ως πρόσωπο υπό διαμόρφωση. Επομένως πρέπει να κοινωνικοποιηθεί κατάλληλα και η ποινή μόνο μέσα στα πλαίσια της εξυπηρέτησης των αναγκών μιας επιτυχημένης κοινωνικοποίησης έχει νόημα.

 

 

Η επικινδυνότητα της σχολικής τιμωρίας

Ένας κίνδυνος είναι να προκαλέσει αντιστάσεις, με αποτέλεσμα όχι απλά το παιδί να ξεφύγει και να καταφέρουμε να επιτείνουμε ή να μονιμοποιήσουμε την απόκλισή του από τα αποδεκτά πρότυπα συμπεριφοράς, αυτά που το σχολείο επιχειρεί να του μεταδώσει, αλλά και να του προκαλέσει αποστροφή και μονιμότερη σύγκρουση με την επίσημη κοινωνία στρέφοντάς το σε περιθωριακές ομάδες και αντικοινωνικές συμπεριφορές. Ένας δεύτερος κίνδυνος που συνδέεται με τον πρώτο, χωρίς πάντως να ταυτίζεται με αυτόν,  είναι ότι με την τιμωρία το παιδί κινδυνεύει να σχηματίσει μια κακή εικόνα για τον εαυτό του, μια αρνητική εικόνα, την εικόνα του δύσκολου, του προβληματικού, του βίαιου, του κακού. Η ποινή λοιπόν στο σχολείο πρέπει να χρησιμοποιείται με παιδαγωγική ευαισθησία – το ζήτημα της ποινής και του ποινικού συστήματος είναι πολύ ευρύτερο, αλλά δε θα το λύσουμε εδώ.

 

Πότε μπορεί να είναι παιδαγωγικά χρήσιμη η ποινή

Όταν λέμε ότι πρέπει να γίνεται παιδαγωγική χρήση της ποινής, αυτό σημαίνει ότι: πρώτον, πρέπει να χρησιμοποιείται για το καλό του τιμωρούμενου. Όχι για εξουδετέρωσή του, όχι για περιθωριοποίησή του, όχι για να αποτελέσει το παράδειγμα προς αποφυγήν, όχι για να φοβηθούν οι άλλοι, όχι για να διατηρηθεί η σχολική ισορροπία. Δε δικαιολογείται επομένως, παρά μόνον ως ένας τρόπος να γίνει σαφέστερος ένας κανόνας, να βοηθηθεί το παιδί να αντιληφθεί τον κανόνα, να ταρακουνηθεί ώστε να μπορέσει να συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα, τη λειτουργία, την αξία του κανόνα και κυρίως της αξίας την οποία στηρίζει και προστατεύει ο κανόνας. Η τιμωρία μπορεί να γίνει αποδεκτή παιδαγωγικά, μόνο ως επιβοηθητική της χάραξης ορίων και της ενίσχυσής τους. Αν όμως η ύπαρξη των ορίων είναι αναγκαία, απαραίτητο είναι ταυτόχρονα να μην μπερδεύουμε τα όρια με την τιμωρία. Η αναγκαιότητα της ύπαρξης πλαισίου και κανόνων συχνά συγχέεται με την τιμωρητικότητα. Άλλο όμως κανόνας, άλλο τιμωρητικό πνεύμα.

 

Οι κανόνες είναι απαραίτητοι διότι:

1ον) Επιτρέπουν τη συλλογική δράση και τη συνεργασία, η οποία αλλιώς θα ήταν ανέφικτη

2ον) Δίνουν προσανατολισμό και νόημα στη δράση και αξία στο σκοπό. Έτσι ο κανόνας ότι δεν επιτρέπεται η καταφυγή σε πράξεις ή εκφράσεις που προσβάλλουν τους συνανθρώπους μας, υποδεικνύει, αναδεικνύει και στηρίζει την αξία του ανθρώπου και του σεβασμού της ανθρώπινης προσωπικότητας.

 

 

Καλό είναι να θυμόμαστε ότι περισσότερο συμμορφωτικός είναι ο έπαινος και η επιβράβευση, παρά η τιμωρία και η επιτίμηση. Πάντα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η μάθηση δεν επιτυγχάνεται με τον εξαναγκασμό ή πολύ περισσότερο με την τιμωρία Γενικά, όταν υπάρχει πρόβλημα, είναι προτιμότερη η αποδοκιμασία της συμπεριφοράς ή η λήψη μέτρων αποκατάστασης του απαιτούμενου κλίματος, παρά η τιμωρία. Η τιμωρία μόνο ως εξαίρεση έχει νόημα και αποτέλεσμα επωφελές και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πλήττει την ηθική υπόσταση και ακεραιότητα του μαθητή, υπονομεύοντας έτσι την αυτοεικόνα του. Αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι αν ο μαθητής αποκτήσει αρνητική αυτοεικόνα αργά ή γρήγορα θα διαμορφώσει συνείδηση και συμπεριφορά ανάλογη.

Η ποινή μπορεί να έχει θετική συμβολή στη διευκρίνηση και την ενίσχυση του πλαισίου και των ορίων στη συμπεριφορά, όταν το παιδί αισθάνεται ότι με την ποινή αποδοκιμάζεται η συγκεκριμένη συμπεριφορά και όχι αυτό το ίδιο. Όταν αισθάνεται ότι γίνεται για το καλό του και όχι για να του κάνει κακό. Όταν αισθάνεται ότι, ανεξάρτητα από την ποινή, το αγαπούν και το εκτιμούν. Όταν η αποδοκιμασία της συγκεκριμένης συμπεριφοράς συνοδεύεται από παράλληλη ενίσχυση των θετικών στοιχείων της αυτοεικόνας του, εστιάζοντας σε αυτά με θετικό πνεύμα.

Αναπλαισιώνοντας ο εκπαιδευτικός την κατάσταση μπορεί να προβάλει τις θετικές πλευρές της στάσης του μαθητή. Κατανοώντας τα υποκειμενικά κίνητρα του μαθητή πρέπει να ανακαλύψει τη βαθύτερη ανάγκη που κρύβεται πίσω από την αρνητική συμπεριφορά και να προσπαθήσει να του υποδείξει θετικούς τρόπους διεκδίκησης και ικανοποίησης της ανάγκης. Επιπλέον βοηθώντας το παιδί να καταλάβει τα κίνητρα της συμπεριφοράς του “αντίπαλου” συμμαθητή, μπορεί να τον οδηγήσει σε κατανόηση μέσω της ενσυναίσθησης. Η ανανοηματοδότηση στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να οδηγήσει σε επίλυση της σύγκρουσης. Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαία η έκφραση της εμπιστοσύνης στην καλή διάθεση του μαθητή – στη  λογική ότι η αρνητική συμπεριφορά στηρίζεται σε πλάνη και όχι σε κάποια υποτιθέμενη «κακότητα».

Η πεποίθηση και η εξωτερίκευσή της με τη μορφή μάλιστα της βεβαιότητας για την καλή πίστη του μαθητή, ή ακόμη περισσότερο για τη δέσμευσή του, σε κάποιες περιπτώσεις, να συνεργαστεί και να συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος, είναι πολύ σημαντική, αφού μπορεί να τον μετατρέψει από παράγοντα ανωμαλίας  σε πολύτιμο αρωγό και συνεργάτη.

 

 

 

 

 

ΑΡΧΕΙΟ ΝΕΩΝ

  • Εισακτέοι στις Στρατιωτικές Σχολές για το 2023-24 (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ο αριθμός των εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές των...

    Περισσότερα...

  • Εγκύκλιος Μηχανογραφικού Δελτίου υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι που πάσχουν από σοβαρές...

    Περισσότερα...

  • Δελτίο Εξεταζομένου πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ 2023 (Ανακοινώσεις)

    Το Δελτίο Εξεταζομένου θα εκτυπώνεται προσυμπληρωμένο (εκτός από το Εξεταστικό Κέντρο για τα...

    Περισσότερα...

  • Ανακοινώθηκε η εγκύκλιος των Πανελλαδικών ΓΕΛ 2023 (Ανακοινώσεις)

    Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις παραπάνω πανελλαδικές εξετάσεις έχουν ήδη υποβάλει Αίτηση – Δήλωση, με...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα Προκαταρκτικών Εξετάσεων (ΠΚΕ) – Πυροσβεστική Ακαδημία (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων (ΠΚΕ) για την εισαγωγή φοιτητών/τριων στη Σχολή...

    Περισσότερα...

  • Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με την απόφαση, ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην...

    Περισσότερα...

  • Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Νέος κανονισμός εισαγωγής και αριθμός εισακτέων (Ανακοινώσεις)

    Τον αριθμό των εισακτέων στις ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού καθόρισαν τα υπουργεία Ναυτιλίας...

    Περισσότερα...

  • Αναλυτικό Πρόγραμμα για τις Προκαταρκτικές Εξετάσεις σε κάθε στρατιωτική σχολή (Ανακοινώσεις)

    Δείτε ακολούθως για την κάθε σχολή το αναλυτικό πρόγραμμα καθώς και την κατηγορία των δεκτών...

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές Πυροσβεστικής 2023 (Ανακοινώσεις)

    Aριθμός Εισακτέων Ο αριθμός θέσεων των υποψηφίων που θα εισαχθούν στη Σχολή Αξιωματικών και στη Σχολή Πυροσβεστών...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων για εισαγωγή στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων i) ιδιωτών υποψηφίων (ανδρών – γυναικών) για εισαγωγή στις Σχολές...

    Περισσότερα...

  • Ξεκινούν οι Προκαταρκτικές Εξετάσεις για τις Στρατιωτικές Σχολές (Ανακοινώσεις)

    Για την κατάλληλη ενημέρωση των υποψηφίων και την εύρυθμη λειτουργία των εξεταστικών Κέντρων,...

    Περισσότερα...

  • Ας γνωρίσουμε το επάγγελμα του Αστρονόμου-Αστροφυσικού (Ανακοινώσεις)

    Πολλοί μαθητές που αγαπούν τη φυσική και εκδηλώνουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επιστήμη της αστροφυσικής....

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη Αστυνομίας 2023 (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκε η προκήρυξη για την εισαγωγή των σπουδαστών στις σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων...

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη Εισαγωγής στις Σχολές Λιμενικού 2023-24 (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώνεται ότι, η Προκήρυξη για την εισαγωγή ιδιωτών στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων...

    Περισσότερα...

  • Ο αριθμός εισακτέων στις Αστυνομικές Σχολές για το 2023 (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση που αφορά τον καθορισμό αριθμού εισαγομένων στις Σχολές Αστυφυλάκων...

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη Στρατιωτικών Σχολών 2023-24 (Ανακοινώσεις)

    H επιλογή των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΑΣΕΙ, στη ΣΣΑΣ, στη ΣΑΝ και στις ΑΣΣΥ, γίνεται σύμφωνα με τις...

    Περισσότερα...

  • Αναζητούμε καθηγητή/τρια Μαθηματικών ή Φυσικής (Ανακοινώσεις)

    Αναζητούμε έναν/μία καθηγητή/τρια Μαθηματικών ή Φυσικής για να στελεχώσει το ''Εργαστήρι μάθησης'' για...

    Περισσότερα...

  • Τράπεζα Θεμάτων & Καθορισμός των εξεταζόμενων μαθημάτων στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ τάξης των ΕΠΑΛ (Ανακοινώσεις)

    Μέσω ΦΕΚ καθορίζονται τα «γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθήματα για τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ τάξης των ΕΠΑ.Λ....

    Περισσότερα...

  • Αλλαγές για την Εισαγωγή στις Σχολές του Λιμενικού (Ανακοινώσεις)

    Σύμφωνα με σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 12/12/2022, έχουμε τροποποίηση της υπ’ αρ....

    Περισσότερα...

  • Διαδικτυακή Ημερίδα Διαχείρισης Χρόνου & Αποτελεσματικής Μελέτης (Ανακοινώσεις)

    Η διαχείριση χρόνου είναι μία σύνθετη δεξιότητα η οποία εάν συντονιστεί έξυπνα όχι μόνο θα...

    Περισσότερα...

  • Αίτηση–Δήλωση για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2023 (Ανακοινώσεις)

    Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις...

    Περισσότερα...

  • Πανελλαδικές 2023: Ανακοινώθηκαν οι συντελεστές ΕΒΕ για κάθε σχολή (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι υπεγράφη και αποστέλλεται προς...

    Περισσότερα...

  • Πότε θα διεξαχθούν οι Προκαταρκτικές Εξετάσεις για όλα τα Σώματα Ασφαλείας (Ανακοινώσεις)

    Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγγράφων, σας ενημερώνουμε ότι για τους υποψήφιους που θα...

    Περισσότερα...

  • Πανελλαδικές Εξετάσεις: Προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ανακοινώσεις)

    Καθώς διανύουμε τη σχολική χρονιά καλό είναι να υπάρξει μία ενημέρωση για το ποιοι είναι οι λόγοι για...

    Περισσότερα...

  • Η εξεταστέα ύλη των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου 2022-2023 (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου...

    Περισσότερα...

  • Ειδικότητες Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου για τα Δημόσια Ι.Ε.Κ. (Ανακοινώσεις)

    Καθορίζονται σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πίνακα, οι ειδικότητες και ο αριθμός των εισακτέων ανά Ι.Ε.Κ. και...

    Περισσότερα...

  • Αριθμός εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές - Πανελλήνιες 2022 (Ανακοινώσεις)

    Καθορισμός του αριθμού των εισακτέων στα ΑΣΕΙ, ΣΣΑΣ και στις ΑΣΣΥ των Ενόπλων Δυνάμεων κατά το...

    Περισσότερα...

  • Δελτίο Εξεταζομένου πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ 2022 (Ανακοινώσεις)

    Το Δελτίο Εξεταζομένου θα εκτυπώνεται προσυμπληρωμένο (εκτός από το Εξεταστικό Κέντρο για τα...

    Περισσότερα...

  • Υγειονομικό πρωτόκολλο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 (Ανακοινώσεις)

    Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: Το πρωτόκολλο αναφορικά με τα υγειονομικά μέτρα που θα ισχύσουν κατά τη...

    Περισσότερα...

  • Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία 2022 (Ανακοινώσεις)

    Εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες   Όπως...

    Περισσότερα...

  • Αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ της χώρας (Ανακοινώσεις)

    Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες...

    Περισσότερα...

  • Σημαντική αλλαγή για τους υποψηφίους με Σοβαρές Παθήσεις- Νέα Απόφαση (Ανακοινώσεις)

    Τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης Φ.253/143554/Β6/2010 (ΦΕΚ 1794 Β΄) «Πρόσβαση στη Τριτοβάθμια...

    Περισσότερα...

  • Υγειονομικές Εξετάσεις & Αγωνίσματα Τ.Ε.Φ.Α.Α. (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκαν οι έδρες των Επιτροπών Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων...

    Περισσότερα...

  • Προγραμματισμός εξετάσεων ΕΠΑ.Λ. 2022 (Ανακοινώσεις)

    Mετά τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους 2021-2022, την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022, σύμφωνα με...

    Περισσότερα...

  • Ενδοσχολικές Εξετάσεις Γυμνάσιου – Λυκείου 2022 (Ανακοινώσεις)

    Η ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα Γενικά Λύκεια ορίζεται η Παρασκευή 20 Μαΐου 2022, ενώ για τα Γυμνάσια ορίζεται η...

    Περισσότερα...

  • Ανακοινώθηκε το ΦΕΚ για την εισαγωγή των αποφοίτων ΙΕΚ σε τμήματα ΑΕΙ (Ανακοινώσεις)

    Διαδικασία κατάταξης αποφοίτων των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας σε Τμήματα...

    Περισσότερα...

  • ΕΠΑΛ: Αλλαγές στους συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ νέες αλλαγές σε μέρος των συντελεστών βαρύτητας, των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων 2022 για την εισαγωγή φοιτητών στην Πυροσβεστική Ακαδημία (Ανακοινώσεις)

    Πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων (ΠΚΕ) για την εισαγωγή φοιτητών στη Σχολή Αξιωματικών και...

    Περισσότερα...

  • Εισαγωγή στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) (Ανακοινώσεις)

    Κύρωση Κανονισμού Εισαγωγής Σπουδαστών/Σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) για το...

    Περισσότερα...

  • Διαδικτυακή Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ανακοινώσεις)

    Για μία ακόμη χρονιά διοργανώνουμε σε συνεργασία με την Employ και την ευγενική χορηγία του New...

    Περισσότερα...

  • Τροποποίηση της Yπουργικής Aπόφασης με θέμα: Εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία (Ανακοινώσεις)

    Τροποποίηση της Y.A. με θέμα: «Εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και...

    Περισσότερα...

  • Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρία (Ανακοινώσεις)

    Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα Πανελλαδικών εξετάσεων 2022 και Λήξη σχολικού έτους (Ανακοινώσεις)

    Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει πιο νωρίς φέτος, με στόχο το...

    Περισσότερα...

  • Καταργείται το όριο ύψους για την εισαγωγή στην Πυροσβεστική ακαδημία (Ανακοινώσεις)

    Προκήρυξη Διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών στη Σχολή Αξιωματικών και σπουδαστών στη Σχολή...

    Περισσότερα...

  • Πως θα γίνουν φέτος οι προαγωγικές εξετάσεις και τι θα ισχύσει με την Τράπεζα Θεμάτων (Ανακοινώσεις)

    Για πρώτη φορά φέτος η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοστεί στην Α’ και Β’ Λυκείου. Τα μισά θέματα στις...

    Περισσότερα...

  • Σημαντική Επισήμανση για τις Προκαταρτικές Εξετάσεις των Υποψηφίων της Πυροσβεστικής (Ανακοινώσεις)

    Χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή όσον αφορά την ειδική διάταξη που υπάρχει μέσα στο νέο ΠΔ που...

    Περισσότερα...

  • Η προκήρυξη των Πανελλαδικών για τις σχολές της Πυροσβεστικής για το 2022 (Ανακοινώσεις)

    Από την ερχόμενη Τετάρτη 23/03/2022 έως και το Σάββατο 09/04/2022 (συμπεριλαμβανομένου του Σαββατοκύριακου) ο κάθε...

    Περισσότερα...

  • Προϋποθέσεις για την εισαγωγή στην Πυροσβεστική Ακαδημία (Ανακοινώσεις)

    Προσόντα και προϋποθέσεις εισαγωγής και κωλύματα κατάταξης υποψηφίων   Οι υποψήφιοι άνδρες και γυναίκες για...

    Περισσότερα...

  • Πίνακας Δεκτών υποψηφίων για συμμετοχή στις Προκαταρκτικές Εξετάσεις σε Στρατιωτικές Σχολές και Λιμενικό (Ανακοινώσεις)

    Στρατιωτικές Σχολές Ανακοινώθηκαν οι πίνακες δεκτών υποψηφίων του διαγωνισμού επιλογής στα...

    Περισσότερα...

  • Προκαταρκτικές εξετάσεις για τις σχολές της Αστυνομίας (Ανακοινώσεις)

    Οι προκαταρκτικές εξετάσεις είναι ενιαίες και κοινές για τους/ις υποψηφίους/ες των Σχολών...

    Περισσότερα...

  • Τράπεζα θεμάτων Λυκείου: Προτεινόμενα θέματα & σημαντικές πληροφορίες (Ανακοινώσεις)

    Ένα σημαντικό δεδομένο που μετά από αρκετές αναβολές παίρνει σάρκα και οστά είναι η τράπεζα...

    Περισσότερα...

  • Πανελλήνιες 2022: Ιδιαίτερα περιζήτητες οι σχολές που αφορούν τον τουρισμό και τη ναυτιλία (Ανακοινώσεις)

    Πάντοτε η αναζήτηση σπουδών που συνδέονται με θετικούς δείκτες στην αυριανή αγορά εργασίας αποτελούσε μια...

    Περισσότερα...

  • Νέες Αλλαγές στις Σχολές & τα Τμήματα των ΑΕΙ: Καταργήσεις & Συνενώσεις (Ανακοινώσεις)

    Ξεκάθαρη είναι η πρόθεση της Υπουργού Παιδείας να αλλάξει ο ακαδημαϊκός χάρτης της τριτοβάθμιας...

    Περισσότερα...

  • Τα 7 SOS των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων (Ανακοινώσεις)

    Με τον χρόνο έως την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων να μετράει ήδη αντίστροφα, οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ μελετούν...

    Περισσότερα...

  • Στις 14 Μαρτίου ξεκινούν οι Προκαταρκτικές εξετάσεις Στρατιωτικών σχολών 2022 (Ανακοινώσεις)

    Συντονιστικές Οδηγίες ως προς την Διεξαγωγή των Προκαταρκτικών Εξετάσεων για Εισαγωγή στα ΑΣΕΙ –...

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη και αριθμός εισακτέων στις σχολές της Αστυνομίας για το 2022 (Ανακοινώσεις)

    Ο αριθμός των υποψηφίων που θα εισαχθούν στις Σχολές Αστυφυλάκων και Αξιωματικών της Ελληνικής...

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη Εισαγωγής στις Σχολές του Λιμενικού για τις Πανελλαδικές 2022 (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη του Διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ....

    Περισσότερα...

  • Εγκύκλιος εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές για το 2022 (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκε μέσω του https://diavgeia.gov.gr/  η εγκύκλιος για την εισαγωγή των υποψηφίων στις Στρατιωτικές σχολές για τις...

    Περισσότερα...

  • Αλλαγές στις προϋποθέσεις εισαγωγής για τις σχολές του Λιμενικού (Ανακοινώσεις)

    Αλλάζει το ελάχιστο όριο αναστήματος των γυναικών υποψηφίων για εισαγωγή στις Σχολές...

    Περισσότερα...

  • Όλες οι αλλαγές στην εισαγωγή των υποψηφίων στις Αστυνομικές Σχολές (Ανακοινώσεις)

    Επτά νέες τροποποιήσεις για την εισαγωγή των υποψηφίων στις Σχολές Αξιωματικών και...

    Περισσότερα...

  • Αλλαγή των προσόντων των υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις για την ελληνική αστυνομία (Ανακοινώσεις)

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕ...

    Περισσότερα...

  • Ξεκινούν οι αιτήσεις για τις Πανελλαδικές 2022 (Ανακοινώσεις)

    Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2022   Όπως...

    Περισσότερα...

  • Έκδοση Πιστοποιητικών Επταμελών Επιτροπών υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις (Ανακοινώσεις)

    Έναρξη διαδικασιών για την έκδοση Πιστοποιητικών Επταμελών Επιτροπών υποψηφίων που πάσχουν από...

    Περισσότερα...

  • Ανακοινώθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων (Ανακοινώσεις)

    Οι συντελεστές για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 που ανακοινώθηκαν ήδη από το υπουργείο Παιδείας, είναι...

    Περισσότερα...

  • Ξεκινούν από σήμερα οι Μετεγγραφές για το 2021 (Ανακοινώσεις)

    Από τις 25 Οκτωβρίου έως και τις 5 Νοεμβρίου οι αιτήσεις για τις μετεγγραφές. Το Υπουργείο Παιδείας...

    Περισσότερα...

  • Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων το 2022 (Ανακοινώσεις)

    Υπογράφηκε από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, και δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της...

    Περισσότερα...

  • Τα εξεταζόμενα μαθήματα του Λυκείου για το νέο σχολικό έτος (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για όμάδες και κλάδους μαθημάτων, τις υποχρεώσεις μαθητών κατά τη διάρκεια της...

    Περισσότερα...

  • Αριθμός εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 (Ανακοινώσεις)

    Καθορισμός αριθμού εισακτέων σπουδαστών στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της...

    Περισσότερα...

  • Αστυνομικές Σχολές: 4 Αλλαγές στον αριθμό των εισακτέων (Ανακοινώσεις)

    Τέσσερις τροποποιήσεις στην απόφαση του περασμένου Απρίλη επί του αριθμού εισακτέων στις Σχολές Αστυφυλάκων και...

    Περισσότερα...

  • Αποτελέσματα προκαταρκτικών εξετάσεων των Στρατιωτικών, Αστυνομικών σχολών, των ΑΕΝ, του Λιμενικού και της Πυροσβεστικής (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου...

    Περισσότερα...

  • Συντελεστές Βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ΕΠΑΛ για την εισαγωγή σε Στρατό-Αστυνομία-Λιμενικό-Πυροσβεστική και ΑΣΤΕ (Ανακοινώσεις)

    Καθορίζονται οι συνετελεσές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των Επαγγελματικών...

    Περισσότερα...

  • Υποβολή Μηχανογραφικού δελτίου και Παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι διαδικασίες για την υποβολή των Μηχανογραφικών...

    Περισσότερα...

  • Δημοσιεύθηκαν οι πίνακες Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από το Υπουργείο Παιδείας (Ανακοινώσεις)

    Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει σήμερα, προκειμένου να ενημερωθούν οι υποψήφιοι οι οποίοι...

    Περισσότερα...

  • Εκτιμήσεις Ελάχιστης Βάσης ανά επιστημονικό πεδίο (Ανακοινώσεις)

    Μετά την ανακοίνωση των στατιστικών των βαθμολογιών για όλα τα μαθήματα των Πανελλαδικών και με...

    Περισσότερα...

  • 5 σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξετε στη Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού (Ανακοινώσεις)

    Η Συμπλήρωση του μηχανογραφικού πάντοτε αποτελούσε μια σύνθετη και δύσκολη διαδικασία για τους...

    Περισσότερα...

  • Οι νέες αντιστοιχίες των τμημάτων για τις μετεγγραφές (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκε το νέο ΦΕΚ με τις αντιστοιχίες τμημάτων, εισαγωγικών κατευθύνσεων και προγραμμάτων...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα Προκαταρκτικών Εξετάσεων Πυροσβεστικής και Αστυνομίας (Ανακοινώσεις)

    Δημοσιεύτηκε από την επίσημη ιστοσελίδα astynomia.gr το πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων...

    Περισσότερα...

  • Εγκύκλιος για την Υποβολή Παράλληλου Μηχανογραφικού (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οι εγκύκλιοι για την υποβολή...

    Περισσότερα...

  • Δημιουργία κωδικού ασφαλείας υποψηφίων για την υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι διαδικασίες για την υποβολή...

    Περισσότερα...

  • Αιτήσεις Υποψηφίων Λιμενικού (Ανακοινώσεις)

    Ανακοινώνεται ότι, εκδόθηκε ο Πίνακας Δεκτών υποψηφίων για συμμετοχή στις Προκαταρκτικές Εξετάσεις (Π.Κ.Ε.) του...

    Περισσότερα...

  • Ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής & μετεγγραφής σε ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ. (Ανακοινώσεις)

    Από την Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021 και ώρα 10 π.μ. έως και την Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021 και ώρα...

    Περισσότερα...

  • Πρόγραμμα Ειδικών μαθημάτων - Πανελλαδικές 2021 (Ανακοινώσεις)

    Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις των Ειδικών μαθημάτων...

    Περισσότερα...

  • Προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) ακαδημαϊκού έτους 2021-2022 (Ανακοινώσεις)

      Η διάρκεια της εκπαίδευσης στις Α.Ε.Ν. Πλοιάρχων και Μηχανικών περιλαμβάνει έξι (06) διδακτικά εξάμηνα...

    Περισσότερα...

  • Σημαντικές αλλαγές στο Μηχανογραφικό δελτίο 2021 (Ανακοινώσεις)

    Κατόπιν σχετικών αποφάσεων και εγκυκλίων που κοινοποιήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, στο...

    Περισσότερα...

  • BLOG

  • 5 προτάσεις για επιτυχημένη επανάληψη Ειρήνη Τσαρπαλή

    Μετά από δύο χρόνια επιστρέφουμε σε περίοδο εξετάσεων για όλες τις τάξεις του λυκείου και του...

    Περισσότερα...

  • Έξι σχολές που μπορούν να σου προσφέρουν σίγουρη δουλειά στο μέλλον Διαχείριση

    Προγράμματα σπουδών ελληνικών ΑΕΙ με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και στην επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η ''λειτουργική προσκόλληση'' και το ''πρόβλημα των σχοινιών'' του Maier Διαχείριση

    Αφορμή για το άρθρο αυτό αποτέλεσε το παρακάτω πρόβλημα που θα μπορούσε να δοθεί σε μαθητές από...

    Περισσότερα...

  • Σπουδάζοντας Νομική στην ψηφιακή εποχή Διαχείριση

    «Είναι το πιο βαρύ χαρτί του 1ου πεδίου!», «Μπορείς να κάνεις οτιδήποτε με ένα πτυχίο Νομικής!». Είναι...

    Περισσότερα...

  • Τεχνικές ανάπτυξης της ενσυναίσθησης των μαθητών Διαχείριση

    Υπάρχουν ορισμένες πρακτικές κατάλληλες για την καλλιέργεια ενσυναισθητικών δεξιοτήτων στους...

    Περισσότερα...

  • Ποιες οι προοπτικές ενός πτυχιούχου Οικονομικών; Διαχείριση

    Ένα πτυχίο Οικονομικών θα ενισχύσει την ζήτησή σου σε πολλούς τομείς, ανεξάρτητα από τον κλάδο...

    Περισσότερα...

  • Πρακτικές οδηγίες για τη διδασκαλία παιδιών με ΔΕΠΥ Διαχείριση

    Οργανώστε τη σχολική τάξη• Είναι σημαντικό ο μαθητής με ΔΕΠΥ να κάθεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο δάσκαλο, στο...

    Περισσότερα...

  • Logistics - τα Επαγγέλματα του Μέλλοντος Διαχείριση

    Έντεκα επαγγέλματα με τις καλύτερες προοπτικές πλήρους απασχόλησης, στη χώρα μας, παρουσίασε ο Σ.Ε.Β (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων...

    Περισσότερα...

  • Δυσλεξία και χρήση νέων τεχνολογιών Διαχείριση

    Η εκπαίδευση είναι ένα πεδίο όπου έχουν επέλθει πολλές αλλαγές λόγω της παρουσίας των νέων...

    Περισσότερα...

  • Βιολογία, Βιοτεχνολογία και επαγγέλματα του μέλλοντος Διαχείριση

    Καθώς η κλιματική αλλαγή υπονομεύει το μέλλον μας, πολλές βιομηχανίες στρέφονται στην επιστήμη της Βιολογίας για...

    Περισσότερα...

  • Με τι ασχολείται το επάγγελμα της Γενετικής Μηχανικής; Διαχείριση

    Μια από τις συχνότερες ερωτήσεις που τίθενται από συμβουλευόμενους και γονείς σε συνεδρίες...

    Περισσότερα...

  • Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και οι Διαγωνισμοί της! Διαχείριση

    Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) έχει ιστορία 100 ετών. Ιδρύθηκε το 1918 στην Αθήνα και σήμερα έχει παραρτήματα...

    Περισσότερα...

  • Συναισθηματική νοημοσύνη και μαθητές Έρη Πρασιανάκη

    Η επιτυχία στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο διαβάζει το παιδί ή πόσο έξυπνο είναι. Ο...

    Περισσότερα...

  • Διγλωσσία & Εκπαίδευση: Διαχείριση, Διδασκαλία και Καλλιέργεια Διαχείριση

    Αποτελεί αλήθεια το γεγονός της συνεχούς αύξησης του μαθητικού πληθυσμού με μεταναστευτική και...

    Περισσότερα...

  • Ας μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό Έρη Πρασιανάκη

    Εκφοβισμός είναι όταν κάποιος εκφοβίζει ή προκαλεί βλάβη σε άλλο πρόσωπο με συγκεκριμένο σκοπό. Τα θύματα του...

    Περισσότερα...

  • Τα πρώτα σωστά βήματα για την αντιμετώπισή της ΔΕΠΥ Διαχείριση

    Πήρατε τη διάγνωση από το γιατρό σας ότι «το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ»; Τώρα μπορείτε να δώσετε...

    Περισσότερα...

  • Παιδαγωγική Λογική και Σχολικές Ποινές Έρη Πρασιανάκη

    Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο...

    Περισσότερα...

  • Πως να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας Έρη Πρασιανάκη

    Ο όρος αυτοεκτίμηση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε άνθρωπο, καθώς συντελεί στην εξασφάλιση της...

    Περισσότερα...

  • Σπουδές & Επάγγελμα Στη "Βαριά" Βιομηχανία της Ελλάδας Έρη Πρασιανάκη

    Στην προσπάθεια για να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα για τα τμήματα με επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η αξία των Αρχαίων Ελληνικών και η διδασκαλία τους στη σχολική εκπαίδευση Έρη Πρασιανάκη

      Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στη Μέση Εκπαίδευση είναι εξαιρετικά χρήσιμη,...

    Περισσότερα...

  • Τι διαφορετικό κάνουν οι άριστοι; Τσαρπαλή Ειρήνη

    Η περίοδος των εξετάσεων ολοκληρώθηκε και οι μαθητές που θα δώσουν του χρόνου πανελλαδικές έχουν...

    Περισσότερα...

  • Διατροφή για Δυνατούς … Υποψηφίους!!!  Ευγενία Οικονομίδου

    Καλημέρα στους πολυαγαπημένους μαθητές μας!!! Λίγα κι όχι κουραστικά λόγια για τη διαφύλαξη της...

    Περισσότερα...

  • ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ… Μαρία Θαλασσινού

    Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου μέσω ενός αλληγορικού συλλογισμού να σας αποδείξω ότι αυτή η...

    Περισσότερα...

  • BLOGGERS

  • Τι διαφορετικό κάνουν οι άριστοι;

    Η περίοδος των εξετάσεων ολοκληρώθηκε και οι μαθητές που θα δώσουν του χρόνου πανελλαδικές έχουν...

    Περισσότερα...

  • ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ…

    Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου μέσω ενός αλληγορικού συλλογισμού να σας αποδείξω ότι αυτή η...

    Περισσότερα...

  • Διατροφή για Δυνατούς … Υποψηφίους!!! 

    Καλημέρα στους πολυαγαπημένους μαθητές μας!!! Λίγα κι όχι κουραστικά λόγια για τη διαφύλαξη της...

    Περισσότερα...

  • 5 προτάσεις για επιτυχημένη επανάληψη

    Μετά από δύο χρόνια επιστρέφουμε σε περίοδο εξετάσεων για όλες τις τάξεις του λυκείου και του...

    Περισσότερα...

  • Έξι σχολές που μπορούν να σου προσφέρουν σίγουρη δουλειά στο μέλλον

    Προγράμματα σπουδών ελληνικών ΑΕΙ με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και στην επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η ''λειτουργική προσκόλληση'' και το ''πρόβλημα των σχοινιών'' του Maier

    Αφορμή για το άρθρο αυτό αποτέλεσε το παρακάτω πρόβλημα που θα μπορούσε να δοθεί σε μαθητές από...

    Περισσότερα...

  • Σπουδάζοντας Νομική στην ψηφιακή εποχή

    «Είναι το πιο βαρύ χαρτί του 1ου πεδίου!», «Μπορείς να κάνεις οτιδήποτε με ένα πτυχίο Νομικής!». Είναι...

    Περισσότερα...

  • Τεχνικές ανάπτυξης της ενσυναίσθησης των μαθητών

    Υπάρχουν ορισμένες πρακτικές κατάλληλες για την καλλιέργεια ενσυναισθητικών δεξιοτήτων στους...

    Περισσότερα...

  • Ποιες οι προοπτικές ενός πτυχιούχου Οικονομικών;

    Ένα πτυχίο Οικονομικών θα ενισχύσει την ζήτησή σου σε πολλούς τομείς, ανεξάρτητα από τον κλάδο...

    Περισσότερα...

  • Πρακτικές οδηγίες για τη διδασκαλία παιδιών με ΔΕΠΥ

    Οργανώστε τη σχολική τάξη• Είναι σημαντικό ο μαθητής με ΔΕΠΥ να κάθεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο δάσκαλο, στο...

    Περισσότερα...

  • Logistics - τα Επαγγέλματα του Μέλλοντος

    Έντεκα επαγγέλματα με τις καλύτερες προοπτικές πλήρους απασχόλησης, στη χώρα μας, παρουσίασε ο Σ.Ε.Β (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων...

    Περισσότερα...

  • Δυσλεξία και χρήση νέων τεχνολογιών

    Η εκπαίδευση είναι ένα πεδίο όπου έχουν επέλθει πολλές αλλαγές λόγω της παρουσίας των νέων...

    Περισσότερα...

  • Βιολογία, Βιοτεχνολογία και επαγγέλματα του μέλλοντος

    Καθώς η κλιματική αλλαγή υπονομεύει το μέλλον μας, πολλές βιομηχανίες στρέφονται στην επιστήμη της Βιολογίας για...

    Περισσότερα...

  • Με τι ασχολείται το επάγγελμα της Γενετικής Μηχανικής;

    Μια από τις συχνότερες ερωτήσεις που τίθενται από συμβουλευόμενους και γονείς σε συνεδρίες...

    Περισσότερα...

  • Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και οι Διαγωνισμοί της!

    Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) έχει ιστορία 100 ετών. Ιδρύθηκε το 1918 στην Αθήνα και σήμερα έχει παραρτήματα...

    Περισσότερα...

  • Διγλωσσία & Εκπαίδευση: Διαχείριση, Διδασκαλία και Καλλιέργεια

    Αποτελεί αλήθεια το γεγονός της συνεχούς αύξησης του μαθητικού πληθυσμού με μεταναστευτική και...

    Περισσότερα...

  • Τα πρώτα σωστά βήματα για την αντιμετώπισή της ΔΕΠΥ

    Πήρατε τη διάγνωση από το γιατρό σας ότι «το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ»; Τώρα μπορείτε να δώσετε...

    Περισσότερα...

  • Συναισθηματική νοημοσύνη και μαθητές

    Η επιτυχία στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο διαβάζει το παιδί ή πόσο έξυπνο είναι. Ο...

    Περισσότερα...

  • Ας μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό

    Εκφοβισμός είναι όταν κάποιος εκφοβίζει ή προκαλεί βλάβη σε άλλο πρόσωπο με συγκεκριμένο σκοπό. Τα θύματα του...

    Περισσότερα...

  • Παιδαγωγική Λογική και Σχολικές Ποινές

    Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο...

    Περισσότερα...

  • Πως να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας

    Ο όρος αυτοεκτίμηση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε άνθρωπο, καθώς συντελεί στην εξασφάλιση της...

    Περισσότερα...

  • Σπουδές & Επάγγελμα Στη "Βαριά" Βιομηχανία της Ελλάδας

    Στην προσπάθεια για να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα για τα τμήματα με επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η αξία των Αρχαίων Ελληνικών και η διδασκαλία τους στη σχολική εκπαίδευση

      Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στη Μέση Εκπαίδευση είναι εξαιρετικά χρήσιμη,...

    Περισσότερα...

  • Ηλιούπολη

    ΔΝαυαρίνου 12 (έναντι ΙΚΑ)
    ΤΚ 16345, Ηλιούπολη

    T2109923352 - 2109944396

    F2109949851

    Γλυφάδα

    ΔΛ. Βουλιαγμένης 147 & Πραξιτέλους 2 (έναντι Αγίου Νικολάου)
    ΤΚ 16674, Γλυφάδα

    T2109680008

    Αργυρούπολη

    ΔΚύπρου 51
    ΤΚ 16451, Αργυρούπολη

    T2109941471

    T2109935566


    ΔΜ. Γερουλάνου 103
    ΤΚ 16452, Αργυρούπολη

    T2109911067

    Search