Skip to main content

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ A’ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Πολύς θόρυβος γίνεται αυτές τις ημέρες σχετικά με το εάν θα ισχύσει τελικώς ή όχι το «νέο λύκειο» για την φετινή Α' τάξη του λυκείου.


Ο μηχανισμός του υπουργείου φέρεται να είναι ανέτοιμος για κάτι τέτοιο, κι όλοι θεωρούν ότι ίσως υπάρξει πιλοτική και όχι κανονική εφαρμογή του νέου συστήματος. Παρ’ όλα αυτά ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας κος. Αρβανιτόπουλος διαβεβαίωσε πως θα ισχύσει κανονικά βάση του Νόμου 4186/13 για το Γενικό Λύκειο, το Επαγγελματικό Λύκειο και τις Δομές Κατάρτισης, εφαρμόζεται ήδη, και θα εφαρμοστεί πλήρως, σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Στόχος της Τράπεζας Θεμάτων ήταν να εξαντλούν όλοι οι εκπαιδευτικοί τη διδακτέα ύλη, ώστε να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες στα παιδιά. Όλος ο διοικητικός μηχανισμός, από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έως και τα Βαθμολογικά και Εξεταστικά Κέντρα, που υλοποιεί εδώ και χρόνια τις αδιάβλητες πανελλαδικές εξετάσεις, παραμένει σε δομή και διαδικασίες ο ίδιος. Αυτό που άλλαξε ήταν ο συντονισμός και ο έλεγχος των διαδικασιών. Αντί του εκάστοτε γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας -πολιτικού προσώπου δηλαδή- την ευθύνη του συντονισμού και του ελέγχου αναλαμβάνει μια Ανεξάρτητη Αρχή.

Οι αλλαγές αυτές, οι εξετάσεις δηλαδή μέσω ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ, εφαρμόζονται στη φετινή Α' Λυκείου. Η εισαγωγή του φετινού μαθητή της Α' Λυκείου στο πανεπιστήμιο θα εξαρτηθεί 80% από το πώς θα γράψει στα τέσσερα μαθήματα που θα εξεταστεί. Το υπόλοιπο 20% θα εξαρτηθεί από τον μέσο όρο της βαθμολογίας του στα τρία χρόνια του Λυκείου, ο οποίος αντικειμενικοποιείται από την Τράπεζα Θεμάτων.

Τα θέματα της Τράπεζας, τα οποία αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο, λίγες μόνο μέρες πριν την αρχή των εξετάσεων των μαθητών της Α΄Λυκείου, δεν θα μπορούσαν παρά να προκαλέσουν αναστάτωση και άγχος σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά τους καθηγητές του ΡΟΜΒΟΥ, θα λέγαμε ότι χειρίστηκαν την όλη διαδικασία με τη δέουσα ψυχραιμία και οργάνωση. Επεξεργάστηκαν τα θέματα στοχευμένα, έλυσαν το μεγαλύτερο μέρος τους (ήδη πολλά θέματα έχουν αποσυρθεί από το Υπουργείο, αφού κρίθηκαν ακατάλληλα, ή λανθασμένα) και τα ανέλυσαν διεξοδικά στην τάξη με την χρήση υπολογιστή και προτζέκτορα. Οι καθηγητές έχοντας προοικονομήσει αυτά που θα συνέβαιναν, είχαν δομήσει σε όλα τα μαθήματα τα προγράμματά τους έτσι, ώστε η τελευταία εβδομάδα προ των εξετάσεων να είναι αφιερωμένη όχι μόνο για επανάληψη, αλλά και για τα αναμενόμενα προς δημοσίευση θέματα της Τράπεζας. Όταν λοιπόν συνέβη αυτό, κατηγοριοποίησαν όλα τα θέματα, και τα δούλεψαν καταλλήλως στην τάξη.

Αρχείο