Blog

ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ…

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου μέσω ενός αλληγορικού συλλογισμού να σας αποδείξω ότι αυτή η δοκιμασία που βαφτίζεται και ηχεί στα αυτιά σας τρομακτικά, «οι πανελλήνιες » δεν πρέπει να μας φοβίζει.


Οι πανελλήνιες λοιπόν, ισοδυναμούν με μια πνευματική εγκυμοσύνη . Από την πρώτη στιγμή της συνειδητής επιλογής σας να συμμετέχετε στις εξετάσεις, οδηγηθήκατε στη σύλληψη . Μετά από εννέα μήνες εγκυμοσύνης [που στέφονται με αγωνία, αποτυχίες, πόνο σωματικό και Ψυχικό] οδηγείσαι στη θεία στιγμή του πνευματικού τοκετού . Και αναλογιστείτε ποιος άγγιξε ένα νεογέννητο μωρό –το δικό του μωρό –και δεν εξάλειψε ακαριαία κάθε μορφή πόνου ; όταν, λοιπόν, με το καλό βρεθείτε μπροστά από το γραπτό σας της νεοελληνικής γλώσσας το πρώτο που θα κάνετε είναι να διαβάσετε πολύ προσεκτικά όλες τις παρατηρήσεις και με μολύβι να υπογραμμίσετε ,κυκλώσετε… ό,τι θεωρείτε ότι δεν πρέπει να σας διαφύγει. Για παράδειγμα:

  1. Το πιθανό επικοινωνιακό πλαίσιο στην περίληψη 
  2. Πιθανά υποερωτήματα
  3. Το επικοινωνιακό πλαίσιο της έκθεσης.

 Αφού ολοκληρώσετε την προσεκτική ανάγνωση των ασκήσεων, ρωτήστε άμεσα τους επιτηρητές οποιαδήποτε εύλογη απορία σας. 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

  • Διαβάζετε προσεκτικά μέχρι την τελεία όλη την εκφώνηση της κάθε άσκησης.
    ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ προσοχή στην υπέρβαση του ορίου λέξεων και όσα έχουμε τονίσει ότι απαγορεύονται όπως ενδεικτικά: τα σχόλια, η χρήση Ά ενικού Ά πληθυντικού προσώπου ,οι ερωτήσεις, οι επαναλήψεις, τα παραδείγματα καθώς και όλα όσα έχουμε τονίσει όλη τη χρονιά. 
  • ΓΡΑΦΩ ΚΑΘΑΡΑ και ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • Διαχωρίζω ευκρινώς τις ασκήσεις μου και αφήνω ένα λογικό περιθώριο ανάμεσα τους
  • Δεν αρχίζω ποτέ με την ανάπτυξη της έκθεσης γιατί η προσεκτική μελέτη του κειμένου θα μου δώσει ιδέες και θα προσανατολίσει τον εγκέφαλό μου στην αντίστοιχη επιχειρηματολογία.
  • Χωρίζω ευδιάκριτα τις παραγράφους
  • Σηματοδοτώ καθαρά την άσκηση Β1, Β2, Γ και είμαι διπλά προσεκτικός όταν αλλάζω τη σειρά των απαντήσεων στο τετράδιο μου
  • Δεν ξεχνώ να μεταφέρω πιθανές απαντήσεις όπως κάποια συνώνυμα, αντώνυμα - που έχω σημειώσει στο κείμενο,- στο τετράδιο μου.
  • Αν δυσκολεύεσαι σε οποιαδήποτε άσκηση, δεν μένεις προσκολλημένος πολλή ώρα γιατί σου τρώει χρόνο και σε στρεσάρει . Εξετάζεις την επόμενη, αλλά σημειώνεις ότι πρέπει να την επανεξετάσεις.
  • Τα συνώνυμα μην τα αντιμετωπίζετε σαν γυμνή λέξη αλλά να ελέγχετε τη θέση τους μέσα στο κείμενο. Αν την εντάξετε γόνιμα στο λόγο θα σας βγουν πιο αβίαστα. Μην γράφετε δύο συνώνυμα, αν δεν το ζητάει η άσκηση.
  • Οφείλουμε να τεκμηριώνουμε κάθε απάντησή μας Π.Χ. Τον τρόπο ανάπτυξης παραγράφου, Τον τρόπο πειθούς κ.τ.λ.
  • Δεν ξεχνάμε την κατάδειξη χωρίου μέσα από το κείμενο που επιβεβαιώνει στοιχεία που αναγνωρίζουμε π.χ. Στην αναγνώριση γραμματειακού είδους κειμένου.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ 

  • Θα ήταν πολύ λειτουργικό να κάνετε σχεδιάγραμμα στο πρόχειρο

Μην ξεχνάτε τα χαρακτηριστικά του επικοινωνιακού πλαισίου, της έκθεσης. Π.χ. Μην αφήνετε τον τίτλο για το τέλος στο άρθρο. Μη λησμονείτε την αποφώνηση (στην εισήγηση και την επιστολή)

  • Προσπαθήστε ν’ αναπτύξετε συμμετρικά τα δύο ζητούμενα του θέματος.
  • Να αναπτύσσετε τα ζητούμενα με τη σειρά που δίνονται στη διατύπωση του θέματος
  • Να μεταβαίνετε ομαλά από την μία παράγραφο στην άλλη, αξιοποιώντας τις διαρθρωτικές λέξεις - εκφράσεις που έχετε μάθει.
  • Ελαχιστοποιήστε ξενικούς και απλοϊκούς όρους
  • Τεκμηριώστε κάθε θέσης σας

ΠΡΟΣΟΧΗ! Έστω και αν ενδομύχως διαφωνούμε με το δεδομένο ενός θέματος, εμείς δεν το αμφισβητούμε στην ανάπτυξη μας, ούτε το υπεραναλύουμε

  • Μην χρησιμοποιείτε*για να προσθέσετε στοιχεία
  • Μην αποπροσανατολίζεστε από το ζητούμενο π.χ., αν δίνετε προτάσεις αντιμετώπισης ενός φαινομένου μην παλινδρομείτε στα αίτια που το γέννησαν γιατί υπάρχει κίνδυνος παρέκκλισης από το θέμα.
  • Όταν ένα θέμα έκθεσης μοιάζει να έχει μόνο ένα ζητούμενο, εσείς ανιχνεύετε και κάποιο άλλο που υποκρύπτεται.
  • Αποφεύγουμε επαναλήψεις όρων αλλά και νοημάτων που αποδυναμώνουν την επιχειρηματολογία μας.
  • Αποφεύγουμε πλατειασμούς και μακροπερίοδο λόγο, που οδηγούν σε ασάφειες και κουράζουν.
  • Μην υιοθετείτε καυστικό ύφος.
  • Το θέμα της έκθεσης όσο και αν σας φανεί στην αρχή απροσδόκητο και ιδιόμορφο, θα το παλέψετε πεισματικά και θα το καταφέρετε αν ακολουθήσετε τη μεθοδολογία που εφαρμόζουμε.
  • Αν νιώσεις ότι δεν θυμάσαι τίποτα, μην πανικοβληθείς. Δεν χάνεται τίποτα που έχει καταχωριστεί σωστά στον εγκέφαλό σου. Γι’ αυτό προσπάθησε στις επαναλήψεις σου να ελέγχεις κάθε λεπτομέρεια.
  • Δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο.
  • Προσοχή! Δεν δίνουμε κανένα προσωπικό μας στοιχείο π.χ. Υπογραφή στην αποφώνηση της επιστολής.
  • Προσπαθούμε να μας μείνουν τρία λεπτά ώστε να διορθώσουμε το γραπτό μας από την αρχή ώστε να αποφύγουμε λάθη απροσεξίας 

Γενικώς, προσπάθησε να είσαι προσηλωμένος στο γραπτό σου. . Κάνε μόνο θετικές σκέψεις. Όταν σκοτεινιάζει το τοπίο της ψυχής σου και θολώνει ο νους, γαλήνεψε γιατί μην ξεχνάς:  « είσαι καταδικασμένος να πετύχεις! »

Όσοι είναι δίπλα σου ουσιαστικά και όχι υποκριτικά θα το κάνουν και μετά τις πανελλήνιες ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

Ολοκληρώνοντας την αρχική αλληγορία μας, Εσύ θα είσαι έτοιμος να αγκαλιάσεις το δικό σου πνευματικό μωρό και πίστεψε με,  αυτό θα συνειδητοποιήσεις ότι είναι μια μοναδική εμπειρία, που άξιζε τον κόπο και κάθε μορφή θυσίας που κατέβαλες και φυσικά μην ξεχνάς: « Δεν είσαι μόνος σου σε όλη αυτή τη διαδικασία…»

Επιμέλεια: Μαρία Θαλασσινού - Φιλόλογος, Καθηγήτρια ΡΟΜΒΟΥ   

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

BLOG

  • Συναισθηματική νοημοσύνη και μαθητές Έρη Πρασιανάκη

    Η επιτυχία στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο διαβάζει το παιδί ή πόσο έξυπνο είναι. Ο...

    Περισσότερα...

  • Διγλωσσία & Εκπαίδευση: Διαχείριση, Διδασκαλία και Καλλιέργεια Διαχείριση

    Αποτελεί αλήθεια το γεγονός της συνεχούς αύξησης του μαθητικού πληθυσμού με μεταναστευτική και...

    Περισσότερα...

  • Ας μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό Έρη Πρασιανάκη

    Εκφοβισμός είναι όταν κάποιος εκφοβίζει ή προκαλεί βλάβη σε άλλο πρόσωπο με συγκεκριμένο σκοπό. Τα θύματα του...

    Περισσότερα...

  • Τα πρώτα σωστά βήματα για την αντιμετώπισή της ΔΕΠΥ Διαχείριση

    Πήρατε τη διάγνωση από το γιατρό σας ότι «το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ»; Τώρα μπορείτε να δώσετε...

    Περισσότερα...

  • Παιδαγωγική Λογική και Σχολικές Ποινές Έρη Πρασιανάκη

    Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο...

    Περισσότερα...

  • Πως να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας Έρη Πρασιανάκη

    Ο όρος αυτοεκτίμηση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε άνθρωπο, καθώς συντελεί στην εξασφάλιση της...

    Περισσότερα...

  • Σπουδές & Επάγγελμα Στη "Βαριά" Βιομηχανία της Ελλάδας Έρη Πρασιανάκη

    Στην προσπάθεια για να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα για τα τμήματα με επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η αξία των Αρχαίων Ελληνικών και η διδασκαλία τους στη σχολική εκπαίδευση Έρη Πρασιανάκη

      Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στη Μέση Εκπαίδευση είναι εξαιρετικά χρήσιμη,...

    Περισσότερα...

  • Τι διαφορετικό κάνουν οι άριστοι; Τσαρπαλή Ειρήνη

    Η περίοδος των εξετάσεων ολοκληρώθηκε και οι μαθητές που θα δώσουν του χρόνου πανελλαδικές έχουν...

    Περισσότερα...

  • Διατροφή για Δυνατούς … Υποψηφίους!!!  Ευγενία Οικονομίδου

    Καλημέρα στους πολυαγαπημένους μαθητές μας!!! Λίγα κι όχι κουραστικά λόγια για τη διαφύλαξη της...

    Περισσότερα...

  • ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ… Μαρία Θαλασσινού

    Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου μέσω ενός αλληγορικού συλλογισμού να σας αποδείξω ότι αυτή η...

    Περισσότερα...

  • BLOGGERS

  • Τι διαφορετικό κάνουν οι άριστοι;

    Η περίοδος των εξετάσεων ολοκληρώθηκε και οι μαθητές που θα δώσουν του χρόνου πανελλαδικές έχουν...

    Περισσότερα...

  • ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ…

    Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου μέσω ενός αλληγορικού συλλογισμού να σας αποδείξω ότι αυτή η...

    Περισσότερα...

  • Διατροφή για Δυνατούς … Υποψηφίους!!! 

    Καλημέρα στους πολυαγαπημένους μαθητές μας!!! Λίγα κι όχι κουραστικά λόγια για τη διαφύλαξη της...

    Περισσότερα...

  • Διγλωσσία & Εκπαίδευση: Διαχείριση, Διδασκαλία και Καλλιέργεια

    Αποτελεί αλήθεια το γεγονός της συνεχούς αύξησης του μαθητικού πληθυσμού με μεταναστευτική και...

    Περισσότερα...

  • Τα πρώτα σωστά βήματα για την αντιμετώπισή της ΔΕΠΥ

    Πήρατε τη διάγνωση από το γιατρό σας ότι «το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ»; Τώρα μπορείτε να δώσετε...

    Περισσότερα...

  • Συναισθηματική νοημοσύνη και μαθητές

    Η επιτυχία στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο διαβάζει το παιδί ή πόσο έξυπνο είναι. Ο...

    Περισσότερα...

  • Ας μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό

    Εκφοβισμός είναι όταν κάποιος εκφοβίζει ή προκαλεί βλάβη σε άλλο πρόσωπο με συγκεκριμένο σκοπό. Τα θύματα του...

    Περισσότερα...

  • Παιδαγωγική Λογική και Σχολικές Ποινές

    Όπως γνωρίζουμε οι χρησιμοποιούμενες λέξεις δεν είναι ουδέτερες. Από πολλές με παραπλήσιο...

    Περισσότερα...

  • Πως να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας

    Ο όρος αυτοεκτίμηση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε άνθρωπο, καθώς συντελεί στην εξασφάλιση της...

    Περισσότερα...

  • Σπουδές & Επάγγελμα Στη "Βαριά" Βιομηχανία της Ελλάδας

    Στην προσπάθεια για να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα για τα τμήματα με επαγγελματική...

    Περισσότερα...

  • Η αξία των Αρχαίων Ελληνικών και η διδασκαλία τους στη σχολική εκπαίδευση

      Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στη Μέση Εκπαίδευση είναι εξαιρετικά χρήσιμη,...

    Περισσότερα...

  • Εργαστήρι Μάθησης

    ΦΜΕ ΡΟΜΒΟΣ

    DSC00765.JPG

    Ηλιούπολη

    ΔΝαυαρίνου 12 (έναντι ΙΚΑ)
    ΤΚ 16345, Ηλιούπολη

    T2109923352 - 2109944396

    F2109949851

    Γλυφάδα

    ΔΛ. Βουλιαγμένης 147 & Πραξιτέλους 2 (έναντι Αγίου Νικολάου)
    ΤΚ 16674, Γλυφάδα

    T2109680008

    Αργυρούπολη

    ΔΚύπρου 51
    ΤΚ 16451, Αργυρούπολη

    T2109941471

    T2109935566


    ΔΜ. Γερουλάνου 103
    ΤΚ 16452, Αργυρούπολη

    T2109911067


    ΔΓράμμου 21
    ΤΚ 16451, Αργυρούπολη

    T2155055311

    Search