5 σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξετε στη Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού
Η Συμπλήρωση του μηχανογραφικού πάντοτε αποτελούσε μια σύνθετη και δύσκολη διαδικασία για τους υποψηφίους των πανελλαδικών. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπου μαθητές με πολύ υψηλές βαθμολογίες και στοχευμένες επιλογές φαινομενικά είχαν ευκολότερο έργο, οι υπόλοιποι, κάθε χρόνο, καλούνται να απαντήσουν σε πολλά κα σύνθετα ερωτήματα για το μηχανογραφικό τους. Αποτελεί κοινό τόπο το γεγονός πως, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαθητών που, αν και είχαν αρκετά καλές βαθμολογίες, δεν δώσανε τη δέουσα προσοχή στη διαδικασία και εν τέλει δεν κατάφεραν να επιφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Από την άλλη, μαθητές οι οποίοι ασχοληθήκαν σοβαρά, αφιέρωσαν χρόνο και ζητήσαν και τη συνδρομή ειδικών επιστημόνων και συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού, με την ανακοίνωση των βάσεων, βρεθήκαν μπροστά σε ευχάριστες εκπλήξεις!
Σε κάθε περίπτωση, η φετινή χρονιά με την επαναφορά των συντελεστών αυξημένης βαρύτητας στον υπολογισμό των μορίων, με την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, αναμένεται να επιφέρει αρκετές δυσχέρειες στο δυσεπίλυτο «γρίφο» του μηχανογραφικού.
Για το λόγο αυτό, κρίνεται σκόπιμο να ακολουθήσουμε ορισμένες βασικές αρχές και να προσέξουμε συγκεκριμένα σημεία κατά τη διαδικασία έτσι όπως τα έχουμε εντοπίσει κατά την πολυετή ενασχόληση μας με θέματα εκπαίδευσης και επαγγελματικού προσανατολισμού. Ειδικότερα:
- Η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής φέτος αποτελεί καταλυτικό παράγοντα στους μαθητές που θα κινηθούν σε χαμηλότερες βαθμολογίες.Με την εφαρμογή της Ε.Β.Ε., εκ των πραγμάτων, ένας αριθμός μαθητών θα περιορίσει σημαντικά τις δυνητικές επιλογές του και -εν τέλει- αρκετοί μαθητές δεν θα μπορέσουν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό καθώς δεν θα «πιάνουν» κανένα τμήμα λόγω της ΕΒΕ. Έτσι, όσοι υποψήφιοι βρεθούν σε χαμηλές βαθμολογίες, θα πρέπει να εξαντλήσουν τις επιλογές τους και να μην παραλείψουν κάποιο τμήμα που τους ενδιαφέρει και μπορούν να δηλώσουν.
- Οι φετινοί υποψήφιοι θα πρέπει να δημιουργήσουν -ανεξαρτήτως βαθμολογίας- ένα «δίκτυ ασφαλείας». Η διαφορετικη κατανομή στους εισακτέους, (τμήματα με περισσότερες/λιγότερες θέσεις), η επίδραση της πανδημίας στις επιλογές των μαθητών και πλέον η περιορισμένη δυνατότητα μετεγγραφών, μπορεί να δημιουργήσει απρόβλεπτες διακυμάνσεις βάσεων. Συνεπώς, οι μαθητές φέτος θα πρέπει να ανοίξουν σημαντικά την «ψαλίδα» των επιλογών τους.
- Οι διαφοροποιήσεις στις αντιστοιχίες των τμημάτων.Όσοι μαθητές ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν μετεγγραφή-μετακίνηση, θα πρέπει να εξετάσουν πολύ προσεκτικά τις αντιστοιχίες που διαμορφωθήκαν -υπο την παρούσα μορφή- την περσινή χρονιά και κρύβαν εκπλήξεις, Για παράδειγμα, τα τμήματα Ψυχολογίας ήταν όλα μεταξύ τους αντίστοιχα εκτός του τμήματος της Φλώρινας. Το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ήταν μη αντίστοιχο, εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα νεοσύστατα τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Κοζάνη, την Πάτρα, τον Άγιο Νικόλαο, την Καβάλα και την Τρίπολη, και στα οποία επιτρεπόταν οι μετεγγραφές μεταξυ των φοιτητών τους.
- Τα κριτήρια επιλογής και κατάταξης των τμημάτων.Κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, πέρα από τις ατομικές επιθυμίες, επιδιώξεις και ενδιαφέροντα, η ιεράρχηση των επιλογών σε ομοειδή τμήματα και προγράμματα σπουδών αποτελεί «πονοκέφαλο» για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και συμβούλους. Μια άμεση βοήθεια είναι να ανατρέξουν σε ειδικές εκδόσεις που παραθέτουν σημαντικές πληροφορίες για τις προοπτικές των τμημάτων, για διακρίσεις τους σε διεθνείς κατατάξεις κ.λπ. Μια άλλη επιλογή είναι να εξετάσουμε τα τμήματα προσέχοντας στοιχεία όπως: α) Η Έρευνα. Οι επιδόσεις του προσωπικού ενός τμήματος στην έρευνα συνήθως αναδεικνύει το σημαντικό έργο που επιτελείται σε ένα τμήμα, β) Ο αριθμός των διδασκόντων και γενικότερα των στελεχών. Δεν μπορούμε να έχουμε υψηλές προσδοκίες π.χ. από ένα πρόγραμμα σπουδών με 50-60 μαθήματα και εργαστήρια και να μην έχει τουλάχιστον 20 καθηγητές! γ) Οι διακρίσεις του τμήματος. Είτε τα μέλη ΔΕΠ, είτε οι διδάκτορες είτε και οι ίδιοι οι φοιτητές όταν έχουν να επιδείξουν σημαντικές διακρίσεις, αναμφίβολα αυτό κάτι σημαίνει για το έργο που επιτελείται στο τμήμα. Τέλος, δ) η γενικότερη εικόνα και εντύπωση που σας δίνει το τμήμα. Ένα τμήμα με μια «παρατημένη» ιστοσελίδα, μη επικαιροποιημένους οδηγούς σπουδών κ.λπ. δεν είναι καλό σημάδι, δίχως φυσικά αυτό είναι απόλυτο κριτήριο αλλά ενδεικτικό.
- Οι ονομασίες των τμημάτων και το γνωστικό τους αντικείμενο.Πολύ συχνά προγράμματα σπουδών που δεν εμπίπτουν στις γνωστές επιστήμες όπως π.χ. Ιατρική, Φιλολογία, Νομική, Μαθηματικό κ.λπ., δεν «πέφτουν» στην αντίληψή μας. Και όμως, εάν ψάξω, με λίγη λεπτομέρεια παραπάνω, θα διαπιστώσω, για παράδειγμα, πως στο τμήμα Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος κρύβεται η δυνατότητα να ασχοληθεί κάποιος με ένα τρομερά δυναμικό πεδίο όπως αυτό το Logistics. Εάν περιηγηθώ στην ιστοσελίδα του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, θα διαπιστώσω πως πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα σπουδών που ασχολείται με πεδία όπως οι Πολιτισμικές Σπουδές, οι εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορικής για την παραγωγή και διαχείριση Ψηφιακού Πολιτιστικού Περιεχομένου κ.ά. Επιπρόσθετα, και σε τμήματα που έχουμε μια γενική εικόνα, κρίνεται σκόπιμο να διερευνήσουμε ακόμη περισσότερο το γνωστικό τους αντικείμενο. Λόγου χάρη, ψάχνοντας πιο στοχευμένα το τμήμα Γεωγραφίας στο Χαροκόπειο, θα διαπιστώσουμε πως ασχολείται με πολλά και διαφορετικά γνωστικά πεδία, όπως η γεωμορφολογία, η κλιματολογία, η χαρτογραφία, η επιστήμη των γεωγραφικών πληροφοριών, η τηλεπισκόπηση και αρκετά ακόμη και όχι μόνο με τη διδασκαλία του αντίστοιχου μαθήματος όπως πιστεύουν πολλοί μαθητές!
Επιλογικά, αυτό που έχει σημασία κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι, πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε οριστικοποίηση, να έχουμε κάνει μια σοβαρή προεργασία. Να έχουμε εντοπίσει τις απαραίτητες πληροφορίες, να έχουμε αξιολογήσει σχετικά δεδομένα από έγκυρες και έγκριτες πηγές (όπως π.χ. επίσημους φορείς, Επιμελητήρια, Επαγγελματικούς Συλλόγους κ.λπ.), να έχουμε συγκεντρώσει έξυπνες πληροφορίες από ιστοσελίδες των ΑΕΙ ή από εξειδικευμένους και αναλυτικούς οδηγούς σπουδών και φυσικά να αφιερώσουμε χρόνο. Μόνο τότε, θα διασφαλίσουμε πως, αν υπάρξει οποιαδήποτε έκπληξη τον Αύγουστο με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και των βάσεων, θα είναι αποκλειστικά ευχάριστη!
Πηγή: EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Αρχείο
-
Μάρτιος 2024
-
Προκήρυξη Εισαγωγής στην Πυροσβεστική Ακαδημία 2024-25
(Ανακοινώσεις)
Ενημέρωση για την έκδοση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών/ριών στη Σχολή...
-
Προκήρυξη Εισαγωγής στην Πυροσβεστική Ακαδημία 2024-25
(Ανακοινώσεις)
-
Φεβρουάριος 2024
-
Προκήρυξη για Αστυνομικές Σχολές 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
Σύμφωνα με την σχετική Προκήρυξη του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας η προθεσμία για την...
-
Προκήρυξη για Αστυνομικές Σχολές 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
-
Ιανουάριος 2024
-
Προκήρυξη εισαγωγής και αριθμός εισακτέων στις σχολές του Λιμενικού 2024-2025
(Ανακοινώσεις)
Προκήρυξη Διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και...
-
Προκήρυξη εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές 2024-25
(Ανακοινώσεις)
Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) 1.Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν, σύμφωνα με τον ν....
-
Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού: "Σχολές , Σπουδές & Πανελλαδικές" (4 Φεβρουαρίου 2024)
(Ανακοινώσεις)
Την Κυριακή, 4 Φεβρουαρίου 2024, και ώρα 11.00 π.μ.έλαβε χώρα στο Πολιτιστικό κέντρο Ελληνικού : «Ελένη Γλύκαντζη...
-
Προκήρυξη εισαγωγής και αριθμός εισακτέων στις σχολές του Λιμενικού 2024-2025
(Ανακοινώσεις)
-
Δεκέμβριος 2023
-
Νέες Παθήσεις στην κατηγορία των μαθητών με σοβαρές παθήσεις 5%
(Ανακοινώσεις)
Νέα Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.151/17897/Β6/ 2014 κοινής υπουργικής απόφασης σχετικά με τον...
-
Υποβολή δικαιολογητικών υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Ανακοινώσεις)
Ξεκίνησε και η υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και...
-
Νέες Παθήσεις στην κατηγορία των μαθητών με σοβαρές παθήσεις 5%
(Ανακοινώσεις)
-
Νοέμβριος 2023
-
Αποτελέσματα μετεγγραφών/μετακινήσεων και διακριθέντων αθλητών 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
Αποτελέσματα μετεγγραφών/μετακινήσεων 2023-2024 Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους...
-
Αποτελέσματα μετεγγραφών/μετακινήσεων και διακριθέντων αθλητών 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
-
Οκτώβριος 2023
-
Μετεγγραφές / Μετακινήσεις Ακαδημαϊκού Έτους 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους φοιτητές των...
-
Μετεγγραφές / Μετακινήσεις Ακαδημαϊκού Έτους 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
-
Σεπτέμβριος 2023
-
Αποτελέσματα επιλογής υποψηφίων Α΄φάσης στα Δημόσια ΙΕΚ
(Ανακοινώσεις)
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία...
-
Εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται η έκδοση της με αρ. πρωτ Φ....
-
Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 ΓΕΛ & ΕΠΑ.Λ.
(Ανακοινώσεις)
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των...
-
Αποτελέσματα επιλογής υποψηφίων Α΄φάσης στα Δημόσια ΙΕΚ
(Ανακοινώσεις)
-
Αύγουστος 2023
-
Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Α΄, Β΄, και Γ΄ τάξεων ΓΕΛ 2023-24
(Ανακοινώσεις)
Καθορίστηκε η εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Γενικού Λυκείου που...
-
Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Α΄, Β΄, και Γ΄ τάξεων ΓΕΛ 2023-24
(Ανακοινώσεις)
-
Ιούλιος 2023
-
Πρόγραμμα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023
(Ανακοινώσεις)
Πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις 2023 Από το Υπουργείο Παιδείας,...
-
Πρόγραμμα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023
(Ανακοινώσεις)
-
Ιούνιος 2023
-
Μετεγγραφές-Μετακινήσεις: Οι νέες αντιστοιχίες τμημάτων για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
Αντιστοιχίες Τμημάτων, Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. και των...
-
Δημιουργία κωδικού ασφαλείας για την υποβολή Μηχανογραφικού και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου
(Ανακοινώσεις)
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ) που...
-
Μετεγγραφές-Μετακινήσεις: Οι νέες αντιστοιχίες τμημάτων για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024
(Ανακοινώσεις)
-
Μάιος 2023
-
Εισακτέοι στις Στρατιωτικές Σχολές για το 2023-24
(Ανακοινώσεις)
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ο αριθμός των εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές των...
-
Εγκύκλιος Μηχανογραφικού Δελτίου υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις
(Ανακοινώσεις)
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι που πάσχουν από σοβαρές...
-
Δελτίο Εξεταζομένου πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ 2023
(Ανακοινώσεις)
Το Δελτίο Εξεταζομένου θα εκτυπώνεται προσυμπληρωμένο (εκτός από το Εξεταστικό Κέντρο για τα...
-
Εισακτέοι στις Στρατιωτικές Σχολές για το 2023-24
(Ανακοινώσεις)
-
Απρίλιος 2023
-
Ανακοινώθηκε η εγκύκλιος των Πανελλαδικών ΓΕΛ 2023
(Ανακοινώσεις)
Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις παραπάνω πανελλαδικές εξετάσεις έχουν ήδη υποβάλει Αίτηση – Δήλωση, με...
-
Πρόγραμμα Προκαταρκτικών Εξετάσεων (ΠΚΕ) – Πυροσβεστική Ακαδημία
(Ανακοινώσεις)
Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα προκαταρκτικών εξετάσεων (ΠΚΕ) για την εισαγωγή φοιτητών/τριων στη Σχολή...
-
Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(Ανακοινώσεις)
Σύμφωνα με την απόφαση, ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην...
-
Ανακοινώθηκε η εγκύκλιος των Πανελλαδικών ΓΕΛ 2023
(Ανακοινώσεις)
Τελευταία νέα
- Προκήρυξη Εισαγωγής στην Πυροσβεστική Ακαδημία 2024-25
- Τετάρτη, 13 Μαρ.
- Προκήρυξη για Αστυνομικές Σχολές 2023-2024
- Δευτέρα, 19 Φεβ.
- Προκήρυξη εισαγωγής και αριθμός εισακτέων στις σχολές του Λιμενικού 2024-2025
- Παρασκευή, 26 Ιαν.
- Προκήρυξη εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές 2024-25
- Παρασκευή, 19 Ιαν.
- Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού: "Σχολές , Σπουδές & Πανελλαδικές" (4 Φεβρουαρίου 2024)
- Παρασκευή, 05 Ιαν.
- Νέες Παθήσεις στην κατηγορία των μαθητών με σοβαρές παθήσεις 5%
- Τρίτη, 12 Δεκ.